به گزارش ایرنا، دکتر«علی لاریجانی» روز پنجشنبه در بدو ورود به اراک در جمع خبرنگاران افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به سران قوا اعلام کردند که بودجه سال 98 باید متناسب با شرایط تحریم باشد و تغییرات لازم در آن لحاظ شود.
وی ادامه داد: مقرر شد در ساختار بودجه ریزی کشور تعییراتی به وجود آید که کوچک شدن حجم دولت بر اساس سیاست های کلی نظام، افزایش بهره وری در فعالیت ها، بودجه ریزی بر اساس عملکرد و انجام فعالیت های عمرانی با استفاده از مشارکت پذیری مردم مردم از جمله این تغییرات است.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در زمان کوتاه امکان این تغییرات در بودجه سال 98 وجود نداشت و مقرر شد در چهارماه اول سال اصلاح ساختار بودجه متناسب با شرایط کشور و نقش دادن بیشتر مردم در اقتصاد و ساماندهی بودجه به نحوی که بودجه عمرانی یک وضعیت بهتری پیدا کند، در دستور کار قرار گیرد.
دکتر لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان مرکزی ظرفیت های ارزشمندی در حوزه صنعت دارد که اکنون با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند و امید است به یکی از رتبه های تاثیرگذار در صنایع اقتصادی کشور تبدیل شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: شنیدن راه حل مدیران استان مرکزی و انعکاس آن در نشست های مدیران ارشد نظام و تصمیم گیری مناسب برای مسائل این استان از جمله اهداف سفر به استان مرکزی است.
دکتر لاریجانی ادامه داد: در ایام الله دهه مبارک فجر فرصتی برای بررسی وضعیت استان مرکزی فراهم شد تا از نزدیک به استان سفر کنیم.
وی ادامه داد: مسئولان استان مرکزی، استاندار و نمایندگان مردم در خانه ملت بارها پیگیر مشکلات و تنگناهای موجود در این استان بودند.
دکتر لاریجانی به دعوت مشترک نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مجمع نمایندگان به استان مرکزی سفر کرده است.
بازدید از حوزه علمیه خاتم الانبیاء (ع) اراک، حضور در واحد تولیدی، صنعتی هپکو، بهره برداری از پست 230 کیلوولت خنداب و نشست با فعالان اقتصادی استان مرکزی از جمله برنامه های تدارک شده در سفر دکتر لاریجانی است.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که دو کرسی آن متعلق به اراک، کمیجان و خنداب است.
3017/1955/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.