به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان مرکزی، «مجتبی مرادی» افزود: میزان بارندگی استان در چهار ماه اخیر نسبت به میزان بارندگی مدت مشابه سال آبی گذشته 24میلیمتر و نسبت به میزان بارندگی مدت مشابه در دوره آماری بلند مدت 111 میلیمتر افزایش دارد.
مدیردفتر مطالعات شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: ارقام ثبت شده بارندگی در ایستگاه های زیر نظر این شرکت بیانگر آن است که در چهار ماه نخست سال آبی جاری تمامی مناطق استان افزایش چشمگیر بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
مرادی افزود: بیشترین میزان بارندگی استان در مناطق جنوب غربی و ایستگاه های هندودر و شازند به ترتیب به میزان 447 و چهار دهم و 441 و پنج دهم میلیمتر و کمترین میزان بارندگی در مناطق شرقی و شمال شرقی استان و به میزان 125 میلیمتر گزارش شده است.
وی اظهار داشت: در یک جمع بندی کلی متوسط بارندگی استان اول مهر لغایت پایان دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل در سطح استان769 و هشت دهم درصد افزایش و نسبت به دوره آماری دراز مدت نیز 94 و 60 صدم درصد رشد دارد.
مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: حجم مناسب بارندگی موجب شده تا وضعیت منابع آب سطحی استان نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال شرایط بهتری داشته باشد به نحوی که اغلب رودخانه های مهم استان که در سال گذشته خشک بودند امسال جریان آب دارند.
مرادی افزود: میزان دبی رودخانه ها با ارقام دوره آماری آن ها فاصله دارد و لازم است همچنان در مدیریت مصرف پررنگ عمل شود و در فصول غیر زراعی از منابع روان اب ها استفاده نشود.
92 درصد از حجم آب مصرفی استان مرکزی در بخش کشاورزی، سه و نیم درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش آشامیدنی مصرف می شود.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.