به گزارش ایرنا، «مجتبی جواهری» روز شنبه در مجمع انتخابی هیات پهلوانی و ورزش زورخانه ای استان مرکزی در محل اداره کل ورزش و جوانان این استان، افزود: بیش از 770 زورخانه در نقاط مختلف کشور شناسایی شده که تا کنون آمار و اطلاعات 538 زورخانه در سامانه فدراسیون این ورزش ثبت شده است.
وی ادامه داد: تمامی فعالیت ها، ابلاغیه ها، اطلاعات دوره های آموزشی و برگزاری مسابقات مختلف از طریق سامانه فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه ای کشور به هیات های استانی ابلاغ می شود و اطلاعات ورزشکاران، مربیان، مرشدان و زورخانه ها باید در اسرع وقت در این سامانه ثبت شود.
رئیس فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه ای اظهار داشت: برنامه ریزی سامانه این فدراسیون در 140 تدوین شده و ورزشکاران در هر بخشی که فعالیت داشته باشند می توانند در نوع و سابقه فعالیت خود را در بخش های مختلف این سامانه ثبت کنند.
جواهری اضافه کرد: ورزش زورخانه ای و پهلوانی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی محسوب می شود و فدراسیون این ورزش هم از تمام ظرفیت خود برای احیا و فراگیر کردن این ورزش بکار گرفته است.
وی افزود: در زورخانه های کشور باید به روی همه اقشار مختلف جامعه باز باشد و فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه ای کشور اجازه نمی دهد که برخی افراد با خودنمایی و منیت اعتبار این ورزش را زیر سوال ببرند.
رئیس فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه ای ادامه داد: هر نوع فعالیت ورزشی باید در چارچوب مقررات فدراسیون و زیر نظر هیات های استانی و شهرستانی باشد و بدون هماهنگی با هیات های شهرستانی و استانی هیچ ورزشکاری در فدراسیون پذیرفته نمی شود.
جواهری بیان کرد: توسعه و رونق ورزش پهلوانی و زورخانه ای نیازمند ایجاد انگیزه از سنین پایه، خردسالان و نوجوانان است و هیات های استانی وظیفه دارند با همکاری و تعامل با نهادهای مختلف به خصوص ادارت کل آموزش و پرورش استان ها نسبت به این مهم اقدام کنند.
وی افزود: ورزش زورخانه ای نباید تنها در زورخانه محدود شود بلکه باید با برپایی این ورزش در حسینیه ها، مساجد و دیگر نهادهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با هدف جذب نوجوانان و جوانان برگزار شود.
رئیس فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه ای گفت: اعتبارات این فدراسیون و همچنین وزارت ورزش و جوانان برای تامین زیرساخت های این ورزش محدود است و روسای هیات های استانی باید نسبت به جذب حمایت های مالی خیران اقدام کنند.
جواهری، فعالیت هیات پهلوانی و ورزش زورخانه ای استان مرکزی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ارتباط و هماهنگی هیات های دیگر استان های کشور با فدراسیون چندان رضایت بخش نیست و اصلاح این مهم در دستور کار قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: هیات های استانی باید بر اساس سیاست های ادارات کل ورزش و جوانان حرکت کنند و تمامی فعالیت ها، مسابقات و آموزش های خود را باید با تایید مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار کنند.
رئیس فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه ای در خصوص قانون منع به کار گیری بازنشستگان در هیات های شهرستانی نیز گفت: بر اساس ابلاغیه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نامه مقام عالی وزارت ورزش و جوانان با توجه به اینکه روسای هیات های ورزشی حقوق دولتی دریافت نمی کنند با شرط استفاده نکردن از منابع دولتی مجاز به ادامه فعالیت هستند.
جواهری ادامه داد: هیات های ورزشی اما به صورت غیر مستقیم از اعتبارات دولتی استفاده می کنند که این مطلب در نامه ای از سوی وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و تا کنون پاسخی در این خصوص دریافت نشده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز گفت: برگزاری مجمع سالیانه هیات پهلوانی و زورخانه ای استان از مهمترین وظایف این هیات است که باید انجام شود.
«عابد حقدادی» افزود: تعامل و همکاری با اداره کل ورزش و جوانان و دیگر هیات های ورزشی استان با رعایت قوانین و آیین نامه ها از دیگر وظایف هیات پهلوانی و ورزش زورخانه ای کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: تعدادی از شهرستان های استان مرکزی از وجود زورخانه محروم هستند اما در طرح های نیمه کاره استان هستند و به زودی ساخته و مورد بهره برداری قرار می گیرند.
در این آیین «تیمور همتی» رئیس اسبق هیات پهلوانی و ورزش زورخانه ای استان مرکزی با کسب 13 رای از 17 رای ماخوذه برای چهار سال دیگر در جایگاه خود ابقا شد.
بیش از 2 هزار ورزشکار به صورت سازماندهی شده زیر نظر هیات پهلوانی و ورزش زورخانه ای استان مرکزی در 11 زورخانه این استان فعالیت می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.