به گزارش ایرنا، « علی اکبر کریمی» عصر شنبه در آیین تجلیل از پرستاران استان مرکزی در فرهگنسرای شهر اراک افزود: شغل پرستاری سخت و دشوار است و این قشر برای ارایه خدمت به بیماران فداکاری های زیادی انجام می دهند.
وی بیان کرد: نسبت پرستار به سرانه تخت بیمارستانی در استان مرکزی 9 دهم است که این عدد در کشور یک و هشت دهم درصد است که آمارها نشان می دهد این استان با نصف پرستار مورد نیاز 2 برابر خدمت ارایه می کند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارایه خدمات 2 برابری پرستاران در این استان فشار مضاعفی را به این قشر وارد کرده و نیاز است بحث استخدام و به کارگیری پرستاران در واحدهای درمانی مورد توجه جدی قرار گیرد.
کریمی تصریح کرد: با بهره برداری از طرح ملی بیمارستان ولیعصر (عج) اراک نیاز به جذب تعداد زیادی پرستار است که امید است این طرح هر چه زودتر به بهره برداری رسد.
وی عنوان کرد: پرداخت معوقات و مطالبات پرستاران به عنوان یکی از دغدغه های ملی مورد توجه است و باید در اولویت قرار گیرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شواری اسلامی اضافه کرد: نسبت پرداخت معوقات پرستاران در مقایسه با پزشکان بیشتر است که این موضوع باید مود توجه جدی قرار گیرد زیرا پرستاران از حقوق پایین تری برخوردارند.
کریمی تصریح کرد: قانون تعرفه گذاری پرستاری در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و نیاز است این قانون اجرا شود اما تاکنون به صورت کامل اجرایی نشده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی نیز در این آیین گفت: تجلیل از پرستاران نباید در کلام محدود شود و خدمات این قشر قابل بیان نیست.
سید «مهدی مقدسی» افزود: حضرت زینب (س) اسوه ایثار، استقامت، شجاعت و بردباری است و به واقع انتخاب روز پرستار در سالروز میلاد این بانوی بزرگ بهترین انتخاب بوده و این قشر باید قدر جایگاه خود را بدانند.
وی بیان کرد: تلاش های زیادی برای تامین اعتبار طرح بیمارستان ولیعصر (عج) اراک تاکنون صورت گرفته و امید است منابع مالی خوبی نیز در سال 98 به این طرح ملی تزریق شود تا هر چه سریعتر به بهره برداری رسد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیمارستان خنداب با وجود اینکه چند سال از عملیات اجرایی آن گذشته بود و بلاتکلیف بود با تلاش های بسیار به بهره برداری رسید و تجهیزات آن روز به روز در حال افزایش است.
مقدسی تصریح کرد: رئیس انرژی اتمی کشور قول مساعد 20 میلیارد ریال برای کمک به منطقه خنداب را اعلام کردند که 10 میلیارد ریال آن پرداخت شده و 10 میلیارد ریال دیگر در حال پرداخت است.
وی گفت: این منابع نیز برای تجهیزات بیشتر بیمارستان این شهر هدایت شده است و نقش موثری در تامین نیازهای درمانی مردم این منطقه دارد.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی اضافه کرد: قدم های خوبی در خصوص ارایه خدمات درمانی در شهرستان کمیجان نیز برداشته شده است و نخستین اورژانس جاده ای و عشایری در آقداش ایجاد و عملیات اجرایی ساختمان جدید آن نیز آغاز شده است.
مقدسی اظهار داشت: معوقات پرستاران با جدیت دنبال می شود و این مهم در بودجه 98 با نگاه مسئولانه پیگیری می شود.
در پایان این آیین از پرستاران نمونه استان مرکزی با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.