«رضا مرادی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد از فردا سامانه بارشی از سمت مرزهای غربی وارد کشور می شود که سبب بارش باران و برف ابتدا در استان های واقع در غرب و جنوب غرب می شود.
وی بیان کرد: این سامانه از روز چهارشنبه استان های لرستان، ایلام، نیمه شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب همدان، برخی نقاط کرمانشاه و استان مرکزی را فرا می گیرد و از پنجشنبه نیز تقویت و استان های دیگر را نیز در بر می گیرد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی عنوان کرد: فعالیت این سامانه در استان از عصر چهارشنبه خواهد بود که بارش ها به صورت پراکنده و در برخی ساعات تداوم دار پیش بینی شده اما شدت بارش ها در ساعات بعدازظهر تا اواخر وقت روز پنجشنبه است.
مرادی تصریح کرد: فعالیت این سامانه در استان مرکزی موجب بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف، باران و وزش باد می شود.
وی گفت: لغزندگی جاده های کوهستانی، مه آلودگی و کاهش دید نیز در روزهای پایانی هفته دور از انتظار نیست و توصیه می شود هنگام تردد در این مناطق نکات لازم برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی به کار گرفته شود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: ساوه با بیشینه دمای 12 و نیم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و کمیجان با کمینه دمای پنج و 6 دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقاط این استان در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.
146 و 6 دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.