«محمدرضا جوانمرد» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 19 هزار و 199 مورد بازدید در سال جاری توسط بازرسان بهداشتی این شبکه از مراکز تولید، بسته بندی و عرضه محصولات خامی این شهرستان انجام و 53 هزار و 373 کیلوگرم فرآورده خام دامی کشف، ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.
وی یادآور شد: 67 متخلف بهداشتی امسال به مراجع قضایی معرفی شده است و علاوه بر آن 381 مورد نمونه برداری از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه محصولات خام دامی انجام شد.
رئیس شبکه دامپزشکی اراک یاد آور شد: 63 هزار و 160 راس دام سبک و سنگین نیز امسال در کشتارگاه های این شهرستان کشتار و چهار هزار و 57 تن گوشت قرمز از آن ها استحصال شده است.
جوانمرد ادامه داد: 19 هزار و 387 کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف در کشتارگاه اراک معدوم شد.
وی اظهار داشت: یک میلیون و 911 هزار قطعه طیور نیز امسال در کشتارگاه طیور شهرستان اراک کشتار شد و 2 هزار و 345 تن گوشت سفید از در کشتار این شهرستان استحصال و 31 هزار و 771 کیلوگرم گوشت غیربهداشتی طیور نیز معدوم شد.
رئیس شبکه دامپزشکی اراک از شهروندان خواست که از خرید مرغ و طیور از دست فروشان و خودروها دوره گرد داخل شهر و روستاها خودداری کنند و در صورت مشاهده این افراد مراتب را با پلیس 110 و یا شبکه دامپزشکی شهرستان اراک اطلاع رسانی کنند.
کلانشهر اراک با 650 هزار نفر جمعیت از سه بخش مرکزی و ساروق و معصومیه تشکیل شده است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.