به گزارش ایرنا،‌ «فاطمه امینی» روز چهارشنبه در نشست شورای اداری بهزیستی استان مرکزی در ساوه‌ اظهار داشت: بر اساس ماده 80 برنامه ششم توسعه، ساماندهی کودکان کار در اولویت های بهزیستی قرار دارد و راهکار مناسب برای اجرایی شدن این مهم نیز ایجاد یک موسسه دولتی است.
به گفته این مسئول، اعتباراتی نیز از دفتر اجتماعی بهزیستی کشور برای ساماندهی کودکان کار در نظر گرفته شده است و چنانچه تا پایان امسال موسسه ای در همین راستا در شهرستان ساوه تشکیل شود، حمایت های لازم از فعالیت های ساماندهی کودکان کار نیز به عمل می آید.
امینی در مورد کودکان کار خارجی اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت این افراد اعم از ساماندهی یا بازگشت به کشورهای شان از سوی استانداری پیگیری می شود.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود:‌ وجود کودکان کار و خیابانی از معضلات شهرستان ساوه است و در این راستا اقدامات اولیه مانند شناسایی و نیازسنجی انجام شده و ضرورت دارد که همه دستگاه های شهرستان از جمله شهرداری و فرمانداری در جمع آوری این کودکان با اداره بهزیستی همگام باشند.
وی ادامه داد: در استان نیز یک موسسه در شهرستان اراک برای ساماندهی کودکان کار تاسیس و از 180 کودک کار شناسایی شده در اراک، 120 نفر از آنها که هویت ایرانی دارند.
به گفته امینی،‌ اعتبارات لازم در این زمینه تخصیص یافته و برای حمایت از خانواده های این کودکان نیز اقدامات حمایتی و اشتغالزایی مناسب انجام شده است.
امینی گفت: تامین اعتبار تابع شمار کودکان دارای پرونده است و دفتر مربوط به ساماندهی کودکان کار، هر 2 ماه مبلغی از 300 میلیون ریال به بالا را برای مدیریت آنها به بخش غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی،‌ می پردازد.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی همچنین از شهرداری ساوه به خاطر عملکرد مطلوب در زمینه بهسازی معابر شهری وی‍ژه معلولان قدردانی کرد.
وی اظهار داشت: دستگاه هایی که نسبت به مناسب سازی معابر و ورودی ادارات برای معلولان عملکرد موثری داشته اند،‌ شناسایی می شوند و این مساله در ارزیابی های رتبه بندی جشنواره شهید رجایی لحاظ خواهد شد.
امینی همچنین در مورد ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش بهزیستی،‌ گفت: به دلیل اینکه جذب تسهیلات در زمینه اشتغال در ساوه روند مناسبی داشته است، 43 نفر از مددجویان در نیمه نخست امسال وارد بازار کار شدند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهار داشت: در زمینه کنترل آسیب های اجتماعی نیز اقداماتی مانند فعالیت اورژانس اجتماعی، ساماندهی زنان، دختران و کودکان کار در حال پیگیری است.
امام جمعه ساوه نیزگفت: بهزیستی به تنهایی توان پاسخگویی به نیازهای محرومان و خانواده های تحت پوشش آنان را ندارد.
حجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» افزود: نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی باید ارائه آموزش های لازم و در نظر گرفتن اولویت اصل پیشگیری نسبت به درمان را در برنامه های خود بگنجانند.
وی، پیشگیری از بروز معلولیت ها در جامعه را مساله ای مهم ارزیابی کرد و گفت: حدود سه هزار و 500 معلول در سطح شهرستان ساوه تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.
9921/6539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.