به گزارش ایرنا، آیت الله«قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های نمازی جمعه اراک با گرامیداشت روز دانشجو و مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: حوزه علمیه در جمهوری اسلامی بازوی دینی و دانشگاه های بازوی علمی و فناوری کشور به شمار می روند که با عمل به وظایف خود می توانند زمینه توسعه و پیشرفت را در حوزه های مختلف فراهم کنند.
وی ادامه داد: دانشگاه ها مولد علم و فرهنگ در جامعه هستند و به عنوان یکی از مهمترین کانون های پیش برنده اهداف نظام در عرصه فناوری و ترویج فرهنگ دینی و ملی محسوب می شوند و تلاش ها در این سنگر در 40د سال اخیر عزتمندی کشور را در پی داشته است.
امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: دانشجویان و طلاب باید از فرصتی که به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده در راستای پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور بهره گیری کنند و جمهوری اسلامی ایران را به کانون علم، دانش، مهارت و علوم انسانی و اسلامی در سراسر جهان تبدیل کنند.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: مدرک گرایی از جمله مشکلات نظام آموزشی کشور است و می طلبد که در کنار آموزش های تئوری به منظور تجاری سازی علوم، آموزش فنی و حرفه ای و مهارت به دانشجویان نیز در دستور کار مراکز علمی کشور قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اراک با یاد آوری فصل بودجه بندی کشور، افزود: دولت و مجلس در بودجه سال آتی باید حامی تولید، عدالت اجتماعی، محرومان، توسعه کار و فعالیت سالم در جامعه باشند.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: در بودجه ریزی سال 98 باید از فعالیت های غیر ضروری کاسته شود و اولویت با موضوعات اقتصادی، کالاهای مولد، فعالیت های تولیدی و توسعه صادرات در کشور باشد.
وی ادامه داد: دشمنان اسلام و قرآن از ابتدای انقلاب همواره به دنبال توطئه علیه ملت ایران اسلامی بوده اند ولی نباید سوء تدبیرها در فعالیت های اقتصادی و تولیدی به گردن آنان انداخته شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: نیاز است دستگاه های نظارتی و بانک ملی با نظارت هرچه بیشتر بر اختصاص ارز و پول بیت المال، تلاش کنند سرمایه های ملی کشور در جهت رفع مشکلات و در جای مناسب هزینه شود.
امام جمعه اراک ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی چابهار، افزود: دشمنان اسلام و انقلاب با انجام فعالیت های تروریستی به دنبال ایجاد فاصله در بین مردم کشور هستند در صورتی که ملت ایران اسلامی با آگاهی از توطئه آنان با اتحاد و همدلی در برابر تروریست ها ایستادگی می کنند.
گرامیداشت سالروز شهادت شهید «سید عبدالحسین دستغیب»، شهید خلبان شهید «احمد کشوری» و سالگرد ارتحال آیت الله گلپایگانی از دیگر محورهای نماز عبادی سیاسی روز جمعه اراک بود.
نماز عبادی سیاسی روز جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.