«محمد ابراهیم رضایی» روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: عملیات اجرایی بزرگترین واحد تولید کنننده سلول های خورشیدی در ناحیه صنعتی شهید سعیدی با حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.
وی اظهارداشت: عملیات اجرایی واحد تولید کننده سلول های خورشیدی از سال گذشته در مساحت 15 هکتار در این شهرستان کلید خورد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت تولید سلول های خورشیدی در این واحد صنعتی 90 هزار قطعه سلول در روز است، که معادل 32 میلیون قطعه سلول در سال می شود.
وی، متوسط توان الکتریکی خروجی هر قطعه سلول را بیش از چهار وات بیان کرد و افزود: بهره وری عملکرد این محصول تولیدی بیش از 98 درصد با نرخ مقاومت کمتر از یک درصد است.
وی ادامه داد: سیستم تصویری کنترل کیفیت رنگی به منظور ایجاد ظاهر یکنواخت سلول ها در سطح پنل پیش بینی شده و سیستم کنترل کیفیت الکتریکی سلول ها به صورت 100درصد است.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: سلول های خورشیدی این واحد تولیدی از نوع چند کریستال در قالب 6 اینچی تولید می شود که این روش تولیدی اکنون به عنوان روش تولید استاندارد در سلول های فتوولتائیک شناخته شده است.
رضایی افزود: راه اندازی این واحد صنعتی نیاز کشور را به واردات سلول های خورشیدی رفع می کند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون سلول های خورشیدی مورد نیاز نیروگاه های خورشیدی ایران از کشور چین وارد می شود.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: تجدید پذیر بودن، کاهش هزینه برق مصرفی و تعمیر و نگهداری کم از مزایای سلول های خورشیدی است.
رضایی افزود: این واحد صنعتی توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری یکهزار و 500 میلیارد ریال در حال ساخت است و تچهیراتش را از کشور آلمان خریداری و برای نصب به خمین منتقل کرده است.
وی ادامه داد: راه اندازی این واحد صنعتی 250 فرصت شغلی مستقیم و 600 فرصت شغلی غیر مستقیم در این شهرستان فراهم می کند.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: برای این واحد صنعتی مجوز تولید ویفر سیلیکون با ظرفیت تولید سالانه 2 هزار و 500 تن نیز هفته گذشته صادر شد.
رضایی افزود: طبق پیش بینی سرمایه گذار گام نخست این واحد صنعتی در فروردین ماه سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای یک شهرک صنعتی و 2 ناحیه صنعتی است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.