« عدالت بهرامی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 17 نفراز مددحویان مشمول خدمت سربازی به دلیل فوت سرپرست خانوار معاف و 43 نفر به استان محل سکونت خود برای انجام خدمت منتقل شدند.
وی اظهار داشت: براساس توافق و مکاتباتی که با سازمان نظام‌ وظیفه انجام‌ شده است با توجه به اینکه این افراد نان‌آور خانواده محسوب می‌شوند مقررشد تا محل خدمت در نزدیکی محل سکونت این افراد تعیین شود.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: یکی از مؤلفه‌های توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت کمک به معافیت سربازی فرزندان پسر مددجویان است.
بهرامی افزود: معافیت سربازی به تنها فرزند پسر بالای 18 سال که پدرش به تشخیص شورای پزشکی نیازمند مراقبت است و قادر به اداره امور خود نیست و یا به تنها فرزند خانواده تحت حمایت در صورت فوت پدر و مراقبت از مادر تعلق می‌گیرد.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه سربازی فرزندان خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، یک فرد فعال را برای 2 سال از این خانواده ها جدا می کند، معافیت این فرزندان و در ادامه دریافت تسهیلات خود اشتغالی و شروع به کار در حرفه ای خاص توان اقتصادی خانواده را بالا می برد و در نتیجه توانمند سازی آنان را به دنبال دارد.
بهرامی افزود: در طرح معافیت سربازی، فرزند عضو خانواده هایی که به علت طلاق یا فوت سرپرست تحت حمایت هستند و خانواده هایی که به دلیل بیماری یا از کارافتادگی سرپرست مرد تحت پوشش باشند چنانچه فقط دارای یک پسر و حداقل سه دختر داشته باشند مشمول طرح معافیت می شوند.
44 هزار خانوار تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی قرار دارند که 22 هزار نفر آنان زنان سرپرست خانوار هستند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.