«سعید برجی » روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: 400 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان گندم آبی، 800 هکتار گندم دیم و یک هزار و 380 هکتار جو آبی و دیم کشت شده است.
وی ادامه داد: این میزان سطح زیر کشت محصولات پاییزه در همسنجی با پارسال 60 هکتار به دلیل استقبال نکردن کشاورزان از کشت کلزا و کاهش منابع آبی کاهش یافته است.
سرپرست جهاد کشاورزی دلیجان گفت: با توجه به کاهش بارندگی و منابع آبی رویکرد کشاورزان در 2 سال اخیر افزایش سطح زیر کشت نیست بلکه بر تقویت تولید در واحد سطح تمرکز دارند.
برجی بیان کرد: بر این اساس با آماده سازی بستر کشت، 55 تن بذرهای اصلاح شده مقاوم به سرما و خشکی شامل 40 تن بذر گندم و 15 تن بذر جو بین کشاورزان توزیع شده است.
سرپرست جهاد کشاورزی دلیجان افزود: 25 تن کود شیمیایی ازته و 50 تن کود شیمیایی فسفاته نیز بین گندمکاران این شهرستان توزیع شده است.
برجی ادامه داد: یک هزار و 163 هکتار از مزارع گندم با سیستم آبیاری نوین بارانی متحرک خطی و 12 هکتار توسط آبیاری میکرو(تیپ) آبیاری می شود.
به گفته سرپرست جهاد کشاورزی دلیجان سال آینده در شرایط مساعد و بارندگی مناسب پیش بینی می شود حدود یک هزار و 500 تن گندم برداشت شود.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی دارای 50 هزار نفر جمعیت است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.