«مجتبی حیدری» روز شنبه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در گفت و گو با ایرنا افزود: 6 باب کتابخانه در خمین دایر است که مخازن کتاب آن با موضوعات رمان، کمک درسی، دینی و روانشناسی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: 11 کتابدار در کتابخانه های عمومی خمین فعالیت دارند و سه هزار و 200 نفر عضو فعال نیز در این کتابخانه ها موجود است.
رئیس کتابخانه های عمومی خمین اظهار داشت: 103 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های شهر و روستای این شهرستان برای استفاده مراجعه کنندگان موجود است.
حیدری گفت: زیربنای 6 کتابخانه عمومی خمین 2 هزار مترمربع است که 2 باب از آن ها در شهرخمین، یک باب در شهر قورچی باشی و سه باب دیگر در روستاهای شهابیه، دهنو و رباط مراد دایر است.
وی افزود: سرانه فضای استاندارد کتابخانه در کشور به ازای هر 100 نفر 2 مترمربع عنوان شده در حالی که این فضا در خمین 98 سانتیمتر است و در افق 1404 رساندن فضای کتابخوانی این شهرستان به ازای هر 100نفر هشت مترمربع پیش بینی شده است.
حیدری با بیان اینکه 10میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای طرح کتابخانه مرکزی این شهرستان نیاز است، تاکید کرد: ساخت کتابخانه مرکزی در این شهرستان می تواند مشکل سرانه فیزیکی را حل کند اما به دلیل نبود اعتبار امکان ساخت وجود ندارد.
وی ادامه داد: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی نشست کتابخوان، قصه گویی، مسابقات نقاشی با موضوع کتاب، تند خوانی و بازدید مدارس از کتابخانه های عمومی شهرستان برگزار می شود.
19 آبان تا 24 آبان ماه به عنوان هفته کتاب و کتاب خوانی نامگذاری شده است.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده که دارای 105 هزار نفر جمعیت است.
9930/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.