به گزارش ایرنا، مردم ولایتمدار استان مرکزی شب گذشته و امروز با برپایی آیین های عزاداری در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه در رثای آن امام همام عزاداری کردند.
نصب پرچم های سیاه در میادین شهر و اداره ها، مغازه ها و نصب پارچه نوشته با مضامین تسلیت شهادت امام رضا(ع) چهره شهرهای استان مرکزی را سیاهپوش کرده است.
آیین های خطبه خوانی در شب شهادت امام رضا (ع) که به رسم هر سال در بقاع متبرکه برگزار می شود.
مردم مومن و خداجوی استان آفتاب همچنین با راه اندازی دسته های سینه زنی در خیابان ها و حرکت به سوی مکان های مقدس همچون امام زاده ها و گلزار شهدا برای هشتمین امام شیعیان جهان اسلام عزاداری کردند.
جمعی از شهروندان نیز با حضور درآستان مبارک امام زاده آمنه خاتون و امامزاده عابد نوحه به آن امام غریب ابراز ارادت کردند.
سخنرانان و واعظان در آیین های عزاداری با بیان ویژگی های اخلاقی و سیره امام رضا(ع) بر پیروی از رفتار و سیره آن امام همام تاکید کردند.
توزیع نذری، عیادت از بیماران و سالمندان و زیارت مکان های متبرکه از دیگر آیین های مردم استان مرکزی در سالروز شهادت امام هشتم شیعیان است.
حرکت دسته های زنجیرزنی و عزاداری در نقاط مختلف استان مرکزی و شهرستان اراک از آیین های عزاداری در مناطق مختلف این استان است.
زیارت خاص امام رضا (ع) نیز در بیشتر آیین ها قرائت شد و آخرین نذورات ماه صفر نیز در بین مردم پخش می شود.
براساس این گزارش، مردم شهرستان های خمین، دلیجان، ساوه، محلات، آشتیان و خنداب نیز با برپایی چنین آیین هایی در قالب هیات های عزاداری به سوگواری پرداختند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.