«علی رضایی» روز پنجشنبه در دیدار فرماندار خمین افزود: پزشک قانونی اراک نیازمند سه پزشک و شازند یک پزشک است و نبود پزشک در شازند باعث شده که نیاز تخصصی پزشک این مجموعه به صورت یک روز در میان از مرکز استان تامین شود.
وی اظهارداشت : پزشک قانونی خمین نیازمند یک پزشک و یک نیروی برای انجام امور تخصصی است و دیگر مناطق استان نیز با کمبود نیروی انسانی مواجه است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی ادامه داد: نیروی اسانی در پزشکی قانونی مناطق استان باید ترمیم شود تا انگیزه خدمات رسانی افزایش یابد.
رضایی در خصوص کمبود فضای فیزیکی در مجموعه پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: اراک و ساوه دارای ساختمان مستقل پزشکی قانونی است و بقیه شهرستان ها در مکانی استیجاری و امانی مستقر هستند.
وی ادامه داد: پزشک قانونی ساوه سالن کالبد گشایی نداشت و پس از تلاش‌های بسیار و با مساعدت شهرداری مکانی برای این امر ساخته و یک تا ماه آینده بهره برداری می شود.
مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی افزود: تعیین زمین و تخصیص اعتبار در دلیجان و شازند نیز در حال پیگیری است و ساختمان پزشکی قانونی اراک نیز با مساعدت استاندار مرکزی جابه جا می شود.
رضایی در خصوص ساختمان پزشکی قانونی اراک افزود: فضایی برای انتظار مراجعان پزشکی قانونی اراک که مرکز این مجموعه در استان است وجود ندارد و مراجعان این اداره‌ کل به ناچار تا زمان فرا رسیدن نوبت در فضاهای سبز اطراف ساختمان مستقر می‌شوند.
وی ادامه داد: با مساعدت استاندار این ساختمان به زودی جابه جا می شود و به محل مسکن و شهرسازی منتقل می شود.
مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: پرونده های ارجاعی به پزشکی قانونی حاوی اسرار شهروندان است و راه اندازی مرکز مستقل پزشکی قانونی درخارج از دادگستری و مکانی مستقل در شهرستان ها از نیازهای مبرم این خطه است.
رضایی در خصوص ساختمان پزشکی قانونی در حال ساخت خمین گفت: این ساختمان در زمره طرح های مطلوب عمرانی استان است که با تسریع در ساخت آن از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است.
وی گفت: ساختمان پزشک قانونی خمین در سایت مسکن مهر در مساحت یکهزار متر مربع با زیر بنای 400 متر در حال انجام است که دارای پیشرفت فیزیکی 80 درصدی است که در دهه فجر به بهره برداری می رسد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی بیان کرد: برای ایجاد این طرح هفت میلیارد ریال تخصیص یافته است.
رضایی افزود: نمایندگی پزشکی قانونی خمین اکنون در دادگستری این شهرستان در حال فعالیت است که با راه اندازی ساختمان در حال احداث خدمات در مکانی مستقل ارایه می شود.
مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: شاخص رسیدگی به پرونده های تشکیل شده در نیمه نخست امسال درمقایسه با مدت مشابه پارسال سه درصد بیشتر شده است.
رضایی افزود: بیشتر این پرونده ها در زمینه مصدومان ضرب و جرحی و تصادفات است.
فرماندار خمین در نشست با مدیر کل پزشک قانونی استان مرکزی با ابراز رضایتمندی ازعملکرد پزشکی قانونی در این شهرستان گفت: فعالان این حوزه با بردباری، به صورت شفاف و صریح پاسخگوی مراجعه کنندگان هستند.
«احمد طهرانی» افزود: با توجه به نیاز شهرستان و اهمیت پزشکی قانونی از همه امکانات برای بهره برداری از این طرح استفاده می شود.
وی تکمیل طرح های نیمه تمام را در اولویت برنامه های امسال دانست و افزود: اگر چه عملیات اجرایی این طرح از تیرماه آغاز شده اما بر اساس نیاز مبرم شهرستان به ساختمان پزشک قانونی در اولویت است.
فرماندار خمین گفت: تلاش می شود خبرگزاری ایرنای خمین نیز دارای مکانی مستقل شود و عملیات اجرایی این طرح آغاز و دارای ساختمانی مستقل شود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار گرفته است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.