به گزارش ایرنا، «سعید فرخی» عصر شنبه در نشست هم اندیشی ایجاد شهرک فناوری های پیشرفته استان مرکزی در اراک افزود: در راستای ایجاد این شهرک ها باید هیات های کارشناسی از دستگاه های ذیربط، دانشگاه ها و پارک علم و فناوری استان مرکزی به استان های موفق در این زمینه سفر و مشاهدات میدانی و الگوهای موفق را ارائه دهند.
وی بیان کرد: استان مرکزی جز استان های خوب و پیشرو در زمینه گسترش شرکت های دانش بنیان است و با توجه به استقرار 80 واحد دانشگاهی و سه هزار واحد تولیدی و صنعتی می تواند نقش مهمی در توسعه فناوری ایفا کند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: بیش از 75 شرکت دانش بنیان در این استان وجود دارد که بیشتر آنها در پارک علم و فناوری اراک مستقر هستند.
« سعید موسائی» افزود: یکی از مشکلات صنعت، ضعف ورود فناوری های جدید به صنایع است که از طریق شرکت های دانش بنیان می توان این ضعف را برطرف کرد.
وی بیان کرد: شرکت های تولیدی موفق در کشورهای توسعه یافته شرکت هایی هستند که فناوری های خود را به روز می کنند و حاصل دستاوردهای شرکت های دانش بنیان را در تولید مورد توجه قرار می دهند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری مرکزی ادامه داد: توجه به شرکت های دانش بنیان در این استان در سال های اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته و این مهم در سال گذشته شتاب بیشتری داشته است.
وی گفت: دستورالعمل اجرای هفته پژوهش و فناوری سال جاری به استان ها ابلاغ شده که مقرر شده برنامه های هفته پژوهش استان مرکزی در قالب ستادی با ریاست استاندار این استان و دبیری رئیس دانشگاه اراک پیگیری و برگزار شود.
در نشست هم اندیشی ایجاد شهرک فناوری های پیشرفته استان مرکزی مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان استان مرکزی حضور داشتند.
در این نشست مسائل و مشکلات پارک علم و فناوری استان مرکزی بررسی و بر حل مشکلات اعتباری تاکید شد.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.