سیده «رویا شریفی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: هفت هزار و 830 نفر این افراد در صندوق بیمه کارمندی، 24 هزار و 849 نفردر صندوق بیمه عشایر و روستاییان، 18 هزار و 900 نفر درصندوق بیمه همگانی، پنج هزار و 58 نفر در صندوق بیمه سایر اقشار(جانبازان و خانواده شهدا) قرار دارندو خدمات می گیرند.
وی ادامه داد: 552 نفر از بیمه شدگان سلامت این شهرستان زیر پوشش صندوق بیمه ایرانیان قرار دارند که این افراد سالانه با پرداخت 2 میلیون و 600 هزار ریال می توانند از تمامی خدمات درمانی و بهداشتی موسسه های بخش دولتی و خصوصی بهره مند شوند.
رئیس بیمه سلامت خمین اظهار داشت: بیمه شدگان صندوق بیمه روستایی باید مدت 6 ماه ساکن روستا یا شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت باشند.
شریفی با اشاره به خرید خدمت از دانشکده علوم پزشکی برای ارایه خدمات درمانی به بیمه شدگان روستایی گفت: بیش از 10 میلیارد ریال سرانه روستاییان امسال به این دانشکده پرداخت شده است.
وی افزود: 12 مرکز بهداشتی و درمانی در روستاهای این شهرستان باید 436 قلم دارو، 57 نوع آزمایش، خدمات تزریقات و پانسمان به بیمه شدگان بیمه سلامت ارایه دهند.
رئیس بیمه سلامت خمین ادامه داد: در هریک از این مراکز بهداشتی روستایی پزشک، ماما و کاردان حضور دارد.
شریفی تاکید کرد: بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی رایگان تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار گرفتند و اعتبارات این صندوق از محل هدفمندی یارانه ها تامین می شود.
وی با اشاره به اینکه 67 بیمار خاص در خمین تحت پوشش بیمه سلامت هستند گفت: این بیماران شامل 14 بیمار دیالیز، 23 بیمار پیوند کلیه، 48 بیمار ام اس و سه بیمار هموفیلی و تالاسمی می شود که خدمات مورد نیاز خود را به صورت نامحدود دریافت می کنند.
رئیس بیمه سلامت خمین تصریح کرد: با آغاز اجرای طرح رفع هم پوشانی بیمه ها 170 فقره همپوشانی بیمه سلامت در خمین با سایر صندوق های بیمه گر شناسایی و خذف شده است.
شریفی بیمه گری، اسناد پزشکی و نظارت و ازشیابی را مهمترین خدمات بیمه سلامت بیان کرد و افزود: به منظور کاهش تصدی گری دولت 2 دفتر پیشخوان به منظور ارائه خدمات بیمه سلامت در این شهرستان راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: 16 هزار و 500 دفترچه بیمه در نیمه نخست امسال در این دفاتر چاپ شد.
رئیس بیمه سلامت خمین گفت: در بخش اسناد پزشکی پرونده های دارویی تشکیل و تائید و پرونده های خسارت متفرقه رسیدگی و پذیرش می شود.
شریفی اظهار داشت: 80 پرونده خسارت متفرقه و 2 هزار و 500 پرونده بیمارستانی در یال جاری پذیرش و رسیدگی شد.
وی عقد و تمدید قرارداد با پزشکان، بازدید از موسسات طرف قرارداد و رسیدگی به تخلفات را از موارد بخش نظارت و ارزشیابی بیان کرد و افزود: 37 مورد عقد و تمدید قرارداد امسال انجام شده است.
رئیس بیمه سلامت خمین ادامه داد: این نهاد بیمه گر بزرگترین تامین کننده خدمات سلامت با رسالت کاهش مالی از دوش بیمه شدگان، دسترسی عادلانه به خدمات سلامت و حفاظت مالی بیش از 40 میلیون بیمه شده درکشور را برعهده دارد.

7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.