«غلامرضا ملکی » روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 320 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان مرکزی امسال با قیمت تضمینی هر کیلوگرم 13 هزار ریال توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی این استان خریداری و در سیلوها ذخیره سازی شد.
وی ادامه داد: چهار هزار و 190 میلیارد ریال مطالبات کشاورزان استان مرکزی بابت خرید تضمینی گندم تا پایان مهر ماهبود که به حساب آنان واریز شد.
معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطر نشان کرد: 27 مرکز در سال جاری وظیفه خرید گندم و ارایه خدمت به کشاورزان در شهرستان های استان را برعهده داشتند.
ملکی یاد آور شد: 250 هزار هکتار گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سال گذشته از گندمکاران استان مرکزی خریداری شد که خرید این محصولات در سال جاری 28 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: شرایط مناسب جوی، بارش های بهاری و انجام عملیات سن زدایی و ارایه توصیه های کارشناسی از مهمترین عوامل افزایش تولید گندم از نظر کیفیت و کمیت در استان مرکزی بوده است.
معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: کشاورزانی که بابت تحویل گندم، با مراکز فروش مغایرت حسابی دارند در اولین فرصت با مراجعه به این مراکز پیگیر این مغایرت ها باشند تا مطالبات آنان نیز پرداخت شود.
ملکی از افزایش 58 درصدی تحقق خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان مرکزی در سال جاری نسبت به پیش بینی ها خبر داد و افزود: بر خلاف پیش بینی های انجام شده مبنی بر کاهش 30 درصدی خرید این محصول از گندمکاران خرید تضمینی گندم در سال جاری 28 درصد افزایش داشته است.
محصول گندم امسال در 140 هزار هکتار به صورت دیم و 60 هزار هکتار به صورت آبی در استان مرکزی کشت شد.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.