«جعفر اصغری» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تجار و تولید کنندگان ثبت نام شده در این سامانه بر مبنای شاخص های صادرات ارزیابی می شوند و برترین ها به مناسبت روز ملی صادرات تجلیل می شوند.
وی ادامه داد: 27 صادرکننده از مجموع ثبت نام کنندگان در این سامانه پرونده های خود را به این سازمان ارایه کرده اند.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: پرونده های این افراد در کمیته ای با حضور نمایندگان استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان امور اقتصادی و دارایی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل گمرکات، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل استاندارد، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بانک توسعه صادرات، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق تعاون، شرکت نمایشگاه های بین المللی، خانه صنعت و معدن و شرکت شهرک های استان مرکزی بررسی می شود.
وی گفت: درآمد ارزی حاصل از صادرات، حفظ و توسعه بازارهای هدف و فعالیت های بازاریابی، مهارت فنی و تخصصی شرکت مذکور در بخش صادرات، حضور شرکت های مذکور در نمایشگاه های بین المللی، راه اندازی دفتر فروش یا نمایندگی در کشورهای مختلف، دریافت گواهینامه استاندارد بین المللی و عضویت در تشکل های صادراتی ملی و استانی از شاخص های انتخاب صادرکنندگان برتر این استان است.
اصغری گفت: 29 مهرماه به عنوان روز ملی صادرات نامگذاری شده اما به دلیل تقارن این روز با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و ماه های محرم و صفر، آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان مرکزی در نیمه نخست آذرماه برگزار می شود.
وی اضافه کرد: شناسایی صادرکنندگان فعال و تشویق این قشر از جامعه به ادامه فعالیت، معرفی ظرفیت های تولیدی استان به اقشار مختلف جامعه و ارایه الگوهای مناسب برای گسترش فعالیت صادراتی مهمترین هدف تجلیل از صادرکنندگان برتر استان مرکزی است.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی توضیح داد: آدرس سامانه سنجش تجارت برتر http://nemoonesh.top.ir است که متقاضیان باید به این سامانه مراجعه و پس از انجام فرآیند ثبت نام کد رهگیری خود را دریافت کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه صادرات کالاهای غیر نفتی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است باید با حمایت های همه جانبه از صادرکنندگان در راستای تحقق این خواسته معظم له بیش از پیش تلاش کرد.
بیش از سه هزار واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که بر اساس آخرین آمار حدود 250 واحد از این واحدهای تولیدی در زمره صادرکنندگان قرار دارند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.