« عزت الله آمره ای» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سد کمال صالح اراک دارای ظرفیت 110 میلیون مترمکعب است که حدود45 میلیون مترمکعب از مخزن سد پر است در حالی که این سد سال گذشته سرریز کرده بود.
وی اظهار داشت: ظرفیت سد ساوه 300 میلیون مترمکعب است و اکنون 35 میلیون مترمکعب آب در پشت مخزن این سد موجودا ست که نسبت به حجم آب مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش ذخیره دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: سدهای استان اکنون هیچ ورودی ندارند و از سد کمال صالح یکهزار و 200 لیتر در ثانیه و از سد ساوه 350 لیتر در ثانیه آب برای آشامیدن و کشاورزی برداشت می شود.
آمره ای افزود: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی در سال آبی جدید، بارندگی نرمال در استان مرکزی وجود خواهد داشت اما بارندگی ها به روان آب و سیلاب (هیدرولوژی رودخانه ای ) منجر نخواهد شد.
وی تاکید کرد: جاری نشدن جریان رودخانه ای موجب می شود تا در سال آینده، ذخیره آبی پشت سدهای استان روند کاهشی داشته باشد و این مهم نگران کننده است.
92 درصد از حجم آب مصرفی استان مرکزی در بخش کشاورزی، سه و نیم درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش آشامیدنی مصرف می شود.
شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی یکی از شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو است که وظیفه مدیریت، مطالعه، توسعه، حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع آب و ایجاد و توسعه ، بهره برداری و نگهداری از تاسیسات و سازه های آبی را بر عهده دارد.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.