«علی صفدری» روز دوشنبه به مناسبت روز فوریت های پزشکی در گفت وگو با ایرنا افزود: ازماموریت های سال جاری 317 مورد حوادث رانندگی درون شهری و 270 ماموریت جاده ای بود.
وی اظهارداشت: 872 نفر در ماموریت های شهریاورژانس خمین به بیمارستان امام خمینی(ره) اعزام شدند و در ماموریت های جاده ای نیز 256 مجروح برای پیگیری درمانی عازم مراکز درمانی شدند.
سرپرست اداره حوادث و فوریت های پزشکی خمین گفت: در مجموع 10 هزار تماس تلفنی امسال با سامانه فوریت های پزشکی برقرار شده که یکهزار و 200 تماس مزاحمت تلفنی گزارش شده است.
صفدری افزود: یکهزار و 299 نفر خدمات درمانی پیش بیمارستانی بر اساس اخرین آمار با ماموریت های اورژانس دریافت کرده اند.
وی گفت: مرکز فوریت های پزشکی خمین با 21 نیروی انسانی دارای یک مرکز اپراتوری، یک پایگاه شهری، 2 پایگاه جاده ای و سه دستگاه آمبولانس فعال است.
سرپرست اداره حوادث و فوریت های پزشکی خمین یادآور شد: زمان حضور در ماموریت های فوریت های پزشکی در این شهرستان بر بالین بیماران و حادثه دیدگان از میانگین کشوری پایین تر است.
صفدری افزود: میانگین زمان حضور آمبولانس های اورژانس در ماموریت های درون شهری هشت دقیقه و در جاده های کشور حدود 14 دقیقه است که این میانگین در خمین به ترتیب 6 و هشت دقیقه است.
وی ادامه داد: در راههای ارتباطی به منظور تقویت و پوشش بیشتر در ارایه خدمات اورژانسی، 2 پایگاه جاده ای در روستای شهابیه و دربند ساخته شده است تا آمبولانس ها و عوامل اورژانس به سرعت به محل وقوع حادثه اعزام شوند.
سرپرست اداره حوادث و فوریت های پزشکی خمین گفت: عوامل مختلفی چون مزاحمت های تلفنی، مبلمان شهری نامناسب، ترافیک در تغییر زمان حضور در ماموریت فوریت های پزشکی نقش دارند.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی با 110هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری و ضریب اشتغال تخت 77 درصدی است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.