به گزارش ایرنا، سرهنگ« مهدی حسنی» روز جمعه در همایش موتورسواران قانونمند اراک، افزود: 53 درصد مجروحان تصادفات موتورسیکلت ها ناشی از ضربه سر است و استفاده از کلاه ایمنی نقش قابل توجهی در کاهش این آمار دارد.
وی اظهارداشت: فرهنگ سازی برای افراد پیک موتوری در سطح کلانشهر اراک از اهمیت زیادی برخوردار است و تلاش شده با برگزاری همایش توجه به مولفه های قوانین بهبود یابد.
معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: موتورسیکلت سواران بایستی هنگام رانندگی گواهینامه، کارت شناسه موتورسیکلت و بیمه نامه شخص ثالث را به همراه داشته و وسیله نقلیه آنان نیز باید دارای پلاک ملی باشد.
وی اظهار داشت: هنگام موتورسواری از حمل سرنشین اضافه و کودکان بر روی باک و چراغ عقب خودداری و ترک نشین موتور باید خودداری شود و استفاده از کلاه ایمنی برای سرنشین موتور ضروری است.
رئیس پلیس راهور استان مرکزی گفت: رعایت نشدن قانون و اهمال از استفاده کلاه ایمنی از سوی موتورسیکلت سواران با برخورد قاطع پلیس همراه خواهد بود.
«ابوالفضل امیدی» افزود: حمل غیرمتعارف، انجام حرکات نمایشی و مکالمه با تلفن همراه از جمله علل حوادث رانندگی موتورسیکلت سوران است.
وییادآور شد: موتورسیکلت به لحاظ ساختار شکلی از تعادل لازم برخوردار نیست و فاقد هرگونه سیستم محافظتی هنگام حوادث رانندگی و برخورد های فیزیکی است و به همین دلیل درصد بالایی از تلفات جانی را موتورسیکلت سواران به خود اختصاص داده است.
100 موتورسوار در این همایش مسافت 2 کیلومتری راهنمایی و رانندگی قطب صنعتی اراک تا سه راهی خمین را با رعایت قوانین ایمنی پیمودند.
استان مرکزی دارای 6 هزار و 278 کیلومتر راه است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.