به گزارش ایرنا، خانه مهر ترنم ویژه معلولان خفیف ذهنی برای نخستین بار در خیابان جمهوری شهرستان ساوه آغاز به فعالیت کرد.
برای آغاز به کار این مرکز، اعتباری افزون بر یک میلیارد ریال هزینه شده که ظرفیت نگهداری 10معلول خفیف ذهنی را به صورت شبانه روزی دارد.
دهیاری روستای دالستان از توابع بخش مرکزی نیز با اعتباری حدود یک میلیارد و 100 میلیون ریال بهره برداری شد.
بهره برداری از سالن ورزشی روستای قره چای، آغاز به کار بوستان تفریحی روستای طراز ناهید با اعتبار 2 میلیارد و 700 میلیون ریال و نیز بلوار روستای احمد آباد با اعتباری افزون بر هشت میلیارد ریال از دیگر طرح هایی بود که با حضور فتح الله حقیقی معاون سیاسی، امنیتی استاندار مرکزی در شهرستان ساوه به بهره برداری رسید.
حقیقی همچنین ضمن بازدید از مرکز اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) واقع در شهرک فجر ساوه، بوستان روستای قردین که با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال احداث شده را بهره برداری کرد و در ادامه نیز باند شمالی بلوار روستای احمدآباد زیر بار ترافیکی قرار گرفت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی همچنین از مرکز نیکوکاری محمد رسول الله (ص) واقع درخیابان شهرک فجر بازدید کرد.
این مرکز با هدف اشتغال زایی برای بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال و در مساحت یک هزار و 200 مترمربع احداث شده که در مجموع زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم 150 نفر از بانوان را فراهم کرده است.
وی در ادامه سفر یک روزه به شهرستان ساوه با منتخبان مردم در روستای احمدآباد از توابع بخش مرکزی دیدار کرد.
معاون استاندار مرکزی در نشست با اعضای شوراهای اسلامی دهیاران و منتخبین بخش مرکزی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: کشور با تنگناهای خارجی و داخلی مواجه است اما با همه این مشکلات، تعداد طرح های بهره برداری شده و اعتبارات هزینه شده نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
فتح الله حقیقی افزود: تعداد طرح های بهره برداری شده هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته، 9 درصد و میزان اعتبار صرف شده نیز افزون بر 23 درصد در استان مرکزی افزایش داشته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: در هفته دولت امسال در شهرستان ساوه 79 پروژه به بهره برداری رسید که حاصل آن اشتغال به کار بیش از 540 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم است.
وی گفت: شهرستان ساوه دارای ظرفیت های ارزشمندی است و باید همدلی و برنامه ریزی مسئولان، زیرساخت‌های لازم برای اقدامات بزرگ در این شهرستان فراهم شود.
ساوه دومین شهر پرجمعیت استان مرکزی است که بیش از 290 هزار نفر جمعیت دارد.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.