هادی فدایی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا،‌ اظهار داشت: از ابتدای سال 97 تا کنون برای اجرای طرح های توسعه ای در مناطق کم برخوردار، 27 درصد از اعتبارات تملک دارایی روستایی هزینه شده است.
وی افزود: اصلاح و توسعه شبکه برق روستایی، بهسازی و انجام روکش آسفالت راه ها، اجرای طرح هادی، اجرای طرح های لوله گذاری گاز و آب و امور عشایری از مهمترین اقدامات انجام شده در مناطق روستایی شهرستان زرندیه است.
فدایی تصریح کرد: 43 میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی برای اجرای طرح های روستایی در شهرستان زرندیه هزینه شده که معادل 27 درصد کل اعتبارات حاصل از این محل است.
فرماندار زرندیه اظهار داشت: 60 میلیارد ریال از اعتبارات دهیاری ها نیز در زمینه هایی چون بهسازی معابر (زیرسازی، آسفالت و سنگفرش)، جدول گذاری، تجهیز و اصلاح شبکه آب رسانی، روشنایی معابر، هدایت آب های سطحی، تکمیل انتقال آب شرب روستایی و عملیات گازرسانی در روستاهای بخش مرکزی و خرقان هزینه شده است.
فدایی اضافه کرد: مبلغ 19 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات اشتغال روستایی برای اجرای 10طرح از قبیل پرواربندی،‌ کشت زعفران، خرید کمباین و برخی مشاغل خدماتی به متقاضیان شهرستان زرندیه رداخت شد.
رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان زرندیه گفت: 35 طرح دیگر از جمله تولید پوشاک، کشت زعفران، گوساله پروری، بستنی و لبنیات، دکوراسیون داخلی، پرورش بلدرچین، مبلمان چوبی در مرحله ارزیابی قرار دارند که در صورت تحقق، می تواند در زمینه اشتغال روستایی تاثیرگذار باشد.
شهرستان زرندیه به مرکزیت شهر مامونیه با جمیعت 64 هزار نفر از نظر وسعت دومین و از نظر جمیعت پنجمین شهرستان استان مرکزی می باشد.
6539/4896/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.