دکتر «محسن شانقی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در بدو فعالیت دولت تدبیر و امید در استان 734 نفر مبتلا به بیماری تب مالت وجود داشت که امسال به 399 نفر کاهش یافته است.
وی ادامه داد: اجرای طرح های هدفمند واکسیناسیون دام ها، افزایش 142 درصدی واکسیناسیون دام های علیه این بیماری در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، آموزش و اطلاع رسانی به مردم و دامداران، نظارت بر کشتارگاه ها، حذف دام های آلوده، پاکسازی و ضدعفونی کانون ها از جمله مهمترین عوامل کاهش بیماری تب مالت در بین جمعیت انسانی استان بوده است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از افزایش 46 درصد استحصال گوشت قرمز در کشتارگاه های استان در پنج سال گذشته خبر داد و گفت: تولید گوشت قرمز از 45 هزار و 100 تن در سال 92 به 66 هزار و 100 تن در سال جاری افزایش یافته است.
دکتر شانقی افزود: 407 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در پنج سال اخیر در راستای خدمت به سلامت و امنیت غذایی جامعه در استان مرکزی شناسایی و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.
وی ادامه داد: صادرات ماهیان زینتی در استان مرکزی نیز در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید هفت برابر شده و از 223 هزار قطعه ماهی صادرات به یک میلیون و 458 هزار قطعه در سال جاری رسیده است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: صادرات تخم مرغ نیز در پنج سال گذشته سه برابر شده است و از 100 تن به 300 تن رسیده است.
دکتر شانقی از افزایش صادرات پنج برابری صادرات خوراک و مکمل طیور در این مدت در استان مرکزی خبر داد و افزود: صادرات این محصول در بدو فعالیت دولت تدبیر و امید 650 تن بود که امسال سه هزار و 200 تن شده است.
دکتر شانقی افزود: بیماری های دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل نیز در پنج سال گذشته در راستای حفظ سرمایه دامی کشور و کنترل بیماری های دامی، کاهش خسارات و تلفات، افزایش تولیدات دامی از یکهزار و 118 کانون به 430 مورد رسیده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یکهزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.