به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی عصر چهارشنبه در آئین بهره برداری نیروگاه سیکل ترکیبی نوشهر که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، افزود: غرب مازندران به علت ورود چشمگیر مسافران و میهمانان ناخوانده هرساله بویژه در فصل تابستان، با کمبود انرژی الکتریکی مواجه بودند که با بهره برداری از این طرح ملی این مشکلاتی تاحدودی حل شد.
واحد گازی این نیروگاه که قابلیت تولید حدود 310 مگاوات را دارد در اواخر خرداد ماه امسال به صورت آزمایشی وارد مدار شد.
استاندار مازندران گفت : ‌امروز آنچه در بهره برداری از این طرح دیده می شود ، حس نزدیکی میان مردم ومسئولان ، هم افزایی و همراهی بین بخشی است که جای تقدیر دارد.
اسلامی با قدردانی از مردم به واسطه شکیبایی و رعایت مصرف برق ، افزود:‌ با توجه به روزهای باقی مانده تا پایان فصل تابستان امیدوارم این همکاری تداوم داشته باشد تا به آسانی بتوان از این بحران عبور کرد.
نماینده مردم شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت : بهره برداری از این طرح بسیار بزرگ در این شرائط حساس ، تحریم و تهدیدهای دشمن با عزم دولت ، رهنمودهای هدایتگرایانه رهبری و مجلس شورای اسلامی جای افتخاردارد.
قاسم احمدی لاشکی با اشاره به کمبود آب آشامیدنی مناطقی از حوزه روستایی وشهری شهرستان های نوشهر و چالوس از وزیر نیرو خواست تا با تخصیص اعتبار لازم برای شتاب بخشی طرح آبرسانی به شهرهای نوشهر ، چالوس ، مرزن آباد و هچیرود و 129 روستای این منطقه شد .
عملیات اجرایی این طرح ملی با پیش بینی اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان از مرداد ماه سال گذشته درآئینی با حضور مسئولان کشوری ، استانی و محلی در مرزن آباد چالوس آغاز شد.
وزیر نیرو در این سفر علاوه بر بهره برداری از این طرح ها ، قرار است نشستی با استاندار ، نمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی ، مدیران صنعت برق در مازندران ، دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان داشته باشد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران پیش از این در گزارشی، بازدید از سد هراز البرز، گلورد و تصفیه خانه فاضلاب آب شرب شهر ساری را از برنامه های روز دوم سفر وزیر نیرو به این استان اعلام کرد.
شهرستان نوشهر درغرب مازندران قرار دارد .
شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران عهده دار تامین برق دست کم 580 هزار مشترک است.
7078 /1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.