به گزارش خبرنگار ایرنا ، تیم غواصی نیروی دریایی ایران با بر جای گذاشتن رکوردهای ماندگار در تمامی هفت مرحله از مسابقات غواصی عمق مسابقات ارتش های جهان توانست مقام نخست را از آن خود کند.
چهارمین دوره مسابقات ارتش های جهان و سومین دوره مسابقات غواصی عمق از دهم مرداد در آب های دریای خزر در منطقه نوشهر آغاز شد و امروز پنجشنبه پایان یافت .
در این دوره از مسابقات که به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) و اداره بنادر و دریانوردی نوشهر برگزار شد ، بیش از یکصد شرکت کننده در قالب تیم هایی از کشورهای ایران ، روسیه ، سوریه ، آفریقای جنوبی و ونزوئلا به رقابت پرداختند.
رئیس ستاد اجرایی مسابقات غواصی بین المللی ارتش های جهان عصر پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : برای نخستین بار تیم غواصی ایران در هر هفت مرحله از این مسابقات رکوردهای ماندگاری را بر جای گذاشت و نام خود را در تاریخ این مسابقات جاودانه کرد.
دریا دوم پرویز سلیمی پناه افزود : تیم های غواصی روسیه و ونزوئلا نیز به طور مشترک عنوان دوم مسابقات را کسب کردند و در سکوی دوم قرار گرفتند.
رئیس ستاد اجرایی مسابقات غواصی بین المللی ارتش های جهان گفت : رتبه سوم این مسابقات هم به تیم ملی سوریه رسید تا پرونده این دوره از مسابقات با برگزاری آیین اختتامیه امشب بسته شود.
وی با اعلام این که شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در هفت آیتم غواصی عمق از جمله میدان موانع، جوشکاری و برشکاری زیرآب، فلنچ(برقراری اتصالات لوله ها در زیر آب) ، نجات زیر دریایی و کشتی مغروق، کار در فضای بسته و امداد و نجات غواص (Cpr) رقابت کردند ، گفت که نمایندگانی از کشورهای چین، اندونزی، آذربایجان و قزاقستان ناظر این دوره از مسابقات بودند.
بازی های بین المللی ارتش های جهان امسال در 28 رشته ورزشی به صورت همزمان در 7 کشور روسیه، چین، ایران، قزاقستان، آذربایجان، بلاروس و ارمنستان در رشته های مختلف برگزار شد.
در 2 دوره گذشته مسابقات غواصی عمق تیم ایران به مقام نایب قهرمانی و تیم روسیه به قهرمانی دست یافته بود.
1295/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.