علی اصغر احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از عصر امروز باران رگباری تابستانی در مناطق بالادست و ییلاقی مازندران شروع به باریدن کرد که این مساله باعث جاری شدن آب و همچنین ورود واریزه های کوهی به مسیر این راهها شد .
وی برخی مناطق ییلاقی بلده ، چهاردانگه ، نقاطی از خطیرکوه در سوادکوه و روستای بَرد در منطقه کیاسر را از جمله مناطق درگیر با این سیلاب تابستانی نام برد .
مدیر کل بحران مازندران گفت : به محض وقوع این سیلاب ، نیروهای امدادی دستگاههای مختلف از جمله هلال احمر ، شهرداری و راه وارد عمل شدند و پاکسازی مسیرتردد مردم را انجام دادند .
وی بااشاره به اینکه هنوز جمع بندی از میزان خسارت سیلاب امروز انجام نشده است ، افزود : به غیر از خسارت جزیی به اراضی کشاورزی در روستای بَرد در کیاسر ، گزارش از خسارت در دیگر مناطق اعلام نشده است .
احمدی از مردم و بویژه مسافران که به مازندران می آیند خواست تا به توصیه ارگان های مرتبط در خصوص وضعیت آب و هوا و جاده های استان توجه بکنند .
وی تاکید کرد : اخبار مربوط به این مسائل را مردم از طریق رسانه های گروهی موثق پیگیری بکنند و به شایعاتی که در فضای مجازی منتشر می شود اعتماد نکنند .
مدیر کل بحران مازندران همچنین از کشاورزان خواست تا از حضور در زمین های کشاورزی که در نزدیکی رودخانه ها قرار دارند بپرهیزند و همچنین ماشین آلات و تجهیزات خود را از این مناطق دور بکنند .
با توجه به آغاز فصل برداشت برنج در استان مازندران ، این روزها اکثر کشاورزان استان مشغول کار در شالیزارها هستند .
وی همچنین تاکید کرد : این بارندگی تابستانی فردا در مناطق کوهستانی نیز ادامه دارد مسافران از اطراق در مسیر رودخانه ها و مناطق کوهستانی بپرهیزند که در صورت وقوع سیلاب ، آسیب نبینند .
مازندران بیش از 10 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد .
اواخر هفته و نیز تعطیلات ، مناطق ییلاقی و کوهستانی در محاصره حضور مسافران و افراد بومی است تا برای فرار از گرمای تابستان ، روزهایی همراه با خنکا را در این مناطق داشته باشند .
این حضور پرشمار مردم در این مناطق به همراه خود تبعات از قبیل شلوغی و تردد بالای خودروها و ترافیک را همراه دارد به طوریکه پایان تعطیلات ، مسافران و افراد بومی در این راهها زمین گیر می شوند .
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.