به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  مازندران، عزیز الله شهیدی فر در نشست یک روزه معاونین تولیدات گیاهی و مدیران زراعت استانهای برتر تولید کننده کلزا در کشور که در سالن اجتماعات اداره کل شیلات مازندران برگزار شد، با اشاره به جایگاه استان در بخش تولیدات کشاورزی، گفت: مازندران در تولید مزکبات، کیوی، گل و گیاهان زینتی و گیاهان دارویی جایگاه ویژه ای در کشور دارد و در بخش غلات و در تولید برنج به عنوان محصول استراتژیک، پیش بینی می شود، علیرغم کم آبی، 5 الی 6 درصد افزایش تولید را امسال داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به کشت 15 هزار هکتار انواع محصولات سیاه ریشه(هلو و شلیل)در استان، پیش بینی کرد، امسال 300 هزار تن محصول از این باغات برداشت شود.

شهیدی فر با تاکید به اینکه در تولید دانه های روغنی در سالهای گذشته فراز و نشیب های زیادی صورت گرفت، تصریح کرد: در حال حاضر در این زمینه در شرایط خوبی از لحاظ کشت کلزا و برداشت قرار داریم، بطوریکه در سال قبل در 18 هزار هکتار برداشت دانه روغنی داشتیم.

این مقام مسئوول افزود: استان مازندران به عنوان دومین استان برتر تولید کلزا در کشور است و ذر سالجاری با 32 هزار تن تولید، نقش مهمی در تولید و تامین روغن سالم کشور دارد.

وی بیان کرد: مجموعه تلاش مسئوولین استان با توجه به تاکیدات استاندار مازندران بر این است که ضمن حمایت از فعالین بخش، تولید را از لحاظ کمی وکیفی ارتقاء بخشیم و امیدواریم این نشست هم اندیشی بتواند فرصت لازم را برای بیان طرح ها و پیشنهادات و راهکارهای مفید جهت تولید بیشتر کلزا در سطح کشور فراهم کند.

در ادامه این هم اندیشی علیرضا مهاجر مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح دانه های روغنی کشور با بیان اینکه امروز کشور از لحاظ بین اللملی در شرایط سخت و دشواری قرار دارد که همه دشمنان در تلاشند تا با توطئه های مختلف نظام را هدف قرار دهند، گفت: در این شرایط وظیفه همه ما از جمله برنامه ریزان بخش کشاورزی، استقلال اقتصادی که مهمترین رکن استقلال کشور است، می باشد.

وی تصریح کرد: پیرو سیاستهای مسئوولین نظام بایستی با تکیه به تولیدات داخلی خود، روی پای خودمان بایستیم و در این زمینه برنامه ریزی برای افزایش تولید دانه های روغنی و کلزا بسیار مهم است و همه باید تلاش مضاعف کنیم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 973841
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.