به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های این هفتهٔ نماز جمعه نوشهر افزود: تولید برق در کشور ما اغلب بر پایهٔ سوخت فسیلی و آب است و درصد کمی از برق کشور با انرژی باد و هسته‌ای تولید می‌شود.
وی تأکید کرد: مشکلات فعلی، پاسخی است به کسانی که انرژی هسته‌ای را چندان مهم نمی‌دانند.
امام‌ جمعهٔ نوشهر اظهار داشت: فصل تابستان همیشه گرم است ولی امسال علاوه بر گرما، کشور دچار کم‌آبی و کاهش ذخایر پشت سدها هم شده و لازم است در مصرف برق صرفه‌جویی شود.
او یادآور شد: مردم در استان‌های خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، علاوه بر گرما و کم‌آبی، مشکل گرد و غبار هم دارند.
حجت الاسلام مشایخ تصریح کرد: در چنین وضعی مردم باید در مصرف برق صرفه‌جویی کنند ولی از شرکت برق هم می‌خواهیم زمان قطع برق را دقیق اعلام کند.
امام‌جمعه نوشهر گفت: اگر برق در بازار، هم صبح قطع شود و هم بعد از ظهر، مردم از کاسبی می‌افتند و قطع برق در بازار نباید بیش از یک بار در روز باشد.
مشایخ تلاش و صرف پول دولت‌هایی همچون عربستان را برای ایجاد همدستی در نیروهای ضد ایران نمونه‌ای از اقدامات خصمانه دشمنان برشمرد و ادامه داد: دشمنان ایران گفته‌اند که می‌خواهند نظام ایران را از بین ببرند.
او بیان کرد: آمریکا حمله نظامی را به صلاح نمی‌داند و به دنبال تحریم است و جنگ روانی را هم پشت سرش به راه انداخته است.
امام جمعه نوشهر گفت: البته سوء مدیریت هم وجود دارد که باعث بی‌ثباتی در ارز و سکه و دیگر موارد شده است.
مشایخ اظهار داشت: همه هم و غم دشمن این است که مردم با دولت همکاری نکنند و باید گفت که گره زدن اقتصاد با برجام اشتباه بود و اکنون نیز تضمینی برای عملی شدن وعده‌های اروپا نیست.
1899/7517/ 1602/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.