جانشین فرمانده انتظامی استان از افزایش 31درصدی کشف انواع سرقت ها در استان طی 3 ماهه گذشته در حوزه کلانتری ها و پاسگاه های استان خبر داد

به گزارش ایلنا از ساری، سرهنگ"حسن مفخمی شهرستانی" در تشریح این خبر با اشاره به این که کلانتری ها و پاسگاه ها در خط مقدم ایجاد نظم و امنیت در جامعه قرار دارند، گفت: با تلاش های صورت گرفته و کیفی سازی ماموریت های کلانتری ها و پاسگاه ها شاهد تلاش های چشمگیری در ایجاد امنیت پایدار در حوزه های ماموریتی کلانتری ها و پاسگاه های سطح استان بوده ایم .

وی از افزایش 31 درصدی کشف انواع سرقت در استان مازندران طی 3ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و اظهار داشت:

سرهنگ مفخمی با بیان این که در طی این مدت شاهد افزایش 3 برابری کشف مواد مخدر توسط ماموران پرتلاش کلانتری ها و پاسگاه های استان بوده ایم از اجرای 9 مرحه طرح انتظامی و کشف 393 کیلو و 46 گرم انواع مواد مخدر توسط کلانتری های استان خبر داد .

مفخمی شهرستانی از تشکیل قرارگاه جهادی جلب در استان خبرداد و اذعان داشت: در اجرای این طرح شاهد افزایش 15 درصدی دستگیری ملجوبین و محکومان فراری و 28 درصدی سارقان بوده ایم .

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران یکی دیگر از اهداف اجرای طرح های انتظامی در حوزه کلانتریها و پاسگاه ها را مقابله با عاملان افیونی و خرده فروشان مواد مخدر برشمرد و گفت: در سه ماهه اول امسال 2 هزارو 152 معتاد متجاهر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است .

وی در ادمه با اشاره به رویکرد ناجا از پلیس محوری به جامعه محوری گفت: این رویکرد سب شده تا نقش کلانتری ها و پاسگاه ها پررنگ تر از هر زمانی در جامعه جلوه کند .

مفخمی از تبیین این رویکرد در کلانترهای خبر داد و اظهار داشت: در 3 ماه گذشته بیش از 3800 نفر به دوایر مشاوره و مددکاری انتظامی در کلانتری های استان با موضوعات مشاوره تحصیلی، خانوادگی، حقوقی و انتظامی مراجعه کردند که بیش از 80 درصد این مراجعات منجر به مصالحه شده است .

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران درخاتمه با اشاره به این که مردم از مهمترین سرمایه های اجتماعی پلیس به شمار می روند از هم از شهروندان مازندرانی خواست: برای برقراری نظم و آرامش عمومی با پلیس همکاری کرده و همواره با رعایت نظم و مقررات اجتماعی و قانونی یاری گر پلیس در این عرصه باشند .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.