شهردار نکا روز پنج شنبه در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جشنواره تمشک با معرفی گیاه تمشک و خواص جانبی و دارویی آن برگزار شد.
سید مهدی احمدی افزود: در این جشنواره علاوه بر معرفی توانمندی های شهرستان نکا، معرفی محصولات کشاورزی، صنایع دستی شهرستان، پخت انواع نان و غذاهای محلی نیز در دستور کار است .
وی ادامه داد: در حاشیه این جشنواره، نمایشگاهی در قالب 60 غرفه، با نمایش محصولات مختلف تولیدی از تمشک و صنایع دستی و سوغات از امروز به مدت سه روز از ساعت 9 صبح الی 23 در شهرک شهید عباس‌پور نکا برپا است.
شهردار نکا گفت: علاوه بر برگزاری مسابقات مختلف، تجلیل از نخبگان، رونمایی از تمبر یادبود تمشک نکا، رونمایی از مربای تمشک و برندسازی در این بخش، نصب المان تمشک در سطح شهر نکا و توزیع بوته های تمشک در بین شرکت کنندگان مراسم، از دیگر برنامه های این جشنواره است.
احمدی افزود: چیدن تمشک از جنگل هم از برنامه های جانبی این نمایشگاه است که در این راستا 50 نفر به کارگیری شده اند.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس در این مراسم با اشاره به ظرفیت های مختلف شرق مازندران گفت: تلاش داریم تا شرق مازندران همچون غرب این استان به منطقه گردشگری تبدیل شده و از ظرفیت های مختلف در بخش ها باید استفاده شود.
علی محمد شاعری افزود: گیاهان دارویی، مناطق گردشگری و ظرفیت های مختلف خدادادی، ظرفیت بزرگی است که باید از تمام عناصر با هماهنگی استفاده شود تا مشکلات حل شود.
فرماندار نکا هم در سخنانی گفت:آرامش همراه با شور و نشاط اجتماعی در کنار کار و اقتصاد از موارد مهمی است که باید از آن استفاده کرد.
عبدالجواد توحیدی مقدم افزود: باید از تمشک،این نعمت ارگانیک استفاده و بازارفروش و صنایع تبدیلی برای آن تعریف کنیم و برنامه ریزی مناسب برای امور مختلف داشته باشیم و در کنار این موارد توجه به بوم گردی و گردشگری با قوت بیشتر در دستور کار باشد.
تمشک از جمله گیاهان خوش عطر و طعم جنگلی است و سالانه یک‌هزار تن تمشک جنگلی در نکا جمع‌آوری می‌شود که تنها 30 درصد آن استفاده می شود و 70 درصد آن از بین می رود.
تمشک میوه ای شبیه شاه توت و توت فرنگی است و به رنگ زرد یا سرخ مایل به سیاه یافت می شود. این میوه دارای آنتی اکسیدان و خاصیتی ضدسرطانی است و خوردن آن به جلوگیری از روند پیر شدن سلول های بدن کمک می کند.
شهرستان نکا با بیش از 120 هزار نفر جمعیت در شرق مرکز استان مازندران واقع است.
/ 7332/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.