فریدون امیریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، وضعیت بهداشت ، تجهیزات ، مهارت نانواها ، امکانات و نگهداری آرد ، مساحت و آموزش را از جمله ملاک ها برای ارزیابی نانوایی ها ذکر کرد و گفت : 100 درصد بالاترین امتیاز هر یک از نانوایی ها در نظر گرفته که با توجه به میزان رعایت هفت آیتم ، امتیاز داده شد .
به گفته وی از یکسال و نیم قبل با اجرای طرح نظام خبازی ها ، تحقیقات میدانی و پژوهشی از این مجموعه ها انجام شد و تمامی نانوایی های مازندران مورد ارزیابی قرار گرفتند .
امیریان با اشاره به اینکه شرکت غله ، علوم پزشکی ، صنعت ، استاندارد ، فرمانداری ها و اتحادیه خبازان اعضای ستاد اجرای این طرح هستند ، ادامه داد : در این مدت تیم های بازرسی این ستاد به تمامی چهار هزار و 200 نانوایی مازندران سرکشی و این مراکز را در هفت آیتم ارزیابی کردند .
وی تاکید کرد : این ارزیابی ها بدون هیچگونه دخل و تصرفی و با نظر و بازدید کارشناسان متخصص انجام شد و مرکز پژوهشکده غلات کشور و شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران نیز راستی آزمایی نتایج آن را انجام داد.
به گفته امیریان براساس دستور استاندار مازندران مبنی بر لزوم کیفی سازی نان و نانوایی ها ، این برنامه نیز در دستور کار قرار گرفته است تا با اعمال برنامه های مشوقی و آموزشی این روند مطلوب شود .
وی اعلام قیمت متفاوت نان براساس نوع درجه بندی نانوایی ، پرداخت تسهیلات با کارمزد پایین برای خرید تجهیزات و ایجاد مجتمع آموزشی برای نانواها را از جمله برنامه های پیشنهادی ستاد طرح نظام جامع واحدهای خبازی مازندران برای مطلوب سازی وضعیت نان در این استان عنوان کرد .
دبیر درجه بندی نانوایی های مازندران تاکید کرد : فضای مطلوب نانوایی ها به همراه تجهیزات مناسب تاثیر بسزایی را در تولید نان مرغوب و با کیفیت دارد .
همسو با اجرای طرح نظام واحدهای خبازی مازندران چهار هزار و 200 نانوایی استان درجه بندی شدند .
در این طرح نانوایی ها به چهار درجه تقسیم شدند که تنها 2 درصد نانوایی های مازندران درجه یک هستند 22 درصد درجه 2 ، 50 درصد درجه سه و 26 درصد نیز درپایین ترین درجه و در درجه چهار قرار دارند .
سالانه 30 میلیون مسافر به مازندران سفر می کنند که در گزارش اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان ، بیشترین حجم حضور و اقامت مسافر در مناطق غربی و در شهرستان های چالوس و رامسر است .
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.