به گزارش خبرنگار ایرنا، پیش از عید نوروز امسال برای کاهش بار ترافیکی در منطقه بهجت آباد، هلستان و روستاهای پیرامون آن، چهار راه این منطقه بسته شد که به اعتقاد ساکنان این منطقه بسته شدن این چهار راه باعث بروز مشکلاتی برای انان شده است.
هلستان یکی از مناطق شهری نوشهر است که با مرکز این شهرحدود چهارکیلومتر فاصله دارد و تقاطع این منطقه به علت برخورداری از راه فرعی منتهی به کمربندی نوشهر - چالوس و نیز آزاد راه تهران - شمال جزو یکی از چهارراه های پرترافیک شهر نوشهر است.
براساس آمار موجود در حاشیه این مسیر بیش از پنج هزار نفر از شهروندان و روستائیان شهرستان نوشهر ساکنند و علاوه براین هم تعدادی ازادارات خدمات رسان از جمله فرودگاه ، هواشناسی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، شرکت های آب و فاضلاب شهری ، گاز و مراکز دانشگاهی در حاشیه این مسیر مستقر هستند.
عبدالصمد صفرنژاد روز دوشنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان نوشهر افزود : بستن این تقاطع هرچند با هدف کاهش گره کورترافیکی و پیشگیری از سوانح رانندگی درآستانه سال 97 در شورای ترافیک شهرستان مصوب شد ولی این طرح کوتاه مدت بوده و نباید این وضعیت ادامه دار باشد.
وی اظهارداشت : چنین اقدامی اگرچه تاحدودی از بروز سوانح رانندگی جلوگیری کرده ولی مشکلاتی را برای آمد و شد شهروندان هلستان ، بهجت آباد و حتی مسافرانی که قصد گذر به جاده کمربندی نوشهر- چالوس را دارند ایجاد کرده که بزودی این مشکلات حل می شود.
فرماندارنوشهر گفت :با گذشت نزدیک به 2 ماه از بستن این تقاطع بارها شهروندان هلستان و بهجت با ارائه توماری مبنی بر بروز مشکلات برای آمد و شد شهروندان خواستار رفع انسداد این تقاطع شده اند.
صفرنژاد افزود :‌‌ درهیچ جای کشور دیده نشده که در یک مسیر حدود چهار کیلومتری بدون توجه به مسائل ترافیکی و ایمنی جان مسافران بیایند طرح چهارخطه کردن مسیر را اجرا کنند.
وی با بیان آنکه سابقه مشکلات فنی محور نوشهرمنتهی به تقاطع هلستان به بیش از یک دهه پیش باز می گردد ، ادامه داد :‌ این مشکلات درست همزمان با اجرای طرح تعریض و چهارخطه کردن این مسیر حاشیه نشینان این مسیر شاهد بروز سوانح دلخراش رانندگی ، ترافیک پرحجم و نیز مشکلات آمد وشد شده اند.
بررسی های رسمی نشان داده که این طرح از سال 1386 با هدف کاهش گره کور ترافیکی و جلوگیری از سوانح رانندگی از سوی شهرداری وقت با هزینه بیش از 170 میلیارد ریال اجرا شد و طبق مصوبه شورای شهر نوشهر قرار بود در چهار راه هلستان پل روگذر با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال احداث شود که متاسفانه این طرح فقط در حد مصوبه باقی ماند.
فرماندار نوشهر گفت که پس از تصمیم نهایی اعضای شورای ترافیک شهرستان نوشهر در این نشست به شهرداری یک هفته فرصت داده شد تا پیش از برچیدن جداول نصب شده در تقاطع هلستان از نرده های آگاردوئونی در این تقاطع استفاده شود.
صمد نژاد افزود :‌‌ این نرده های آگاردئونی چرخ دارهم باید به صورت موقت در ساعاتی از روز زمانی که اوج ترافیک است ، بسته شود و نکته مهم تر آنکه باید برای این مسیر چهارکیلومتری نوشهر از ایده های خلاقانه کارشناسان ترافیکی سطح کشوری استفاده کرد تا بتوان طرحی بلند مدت در این منطقه اجرا نمود.
جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی و نیز کارشناسان امنیتی و انتظامی نیز در این نشست گفتند اگرچه بستن تقاطع هلستان تا حدودی باعث کاهش سوانح رانندگی و ترافیک شده است ولی چنین طرحی راهکاراساسی نیست.
آن ها ، برچیدن تعدادی از درختان ، شناسایی نقاط حادثه خیز و گره کور ترافیکی ، ساخت پل روگذر و زیرگذر ، فعال کردن چراغ راهنما و دوربین پلاک خوان ، نصب دوربرگردان و ایجاد میدان را از دیگر راهکارهای اساسی حل مشکلات آمد و شد شهروندان هلستان و بهجت آباد در این منطقه دانستند.
نوشهر با جمعیتی دست کم 139 هزار نفر یکی از شهرستان گردشگرپذیر غرب مازندران است .
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.