استاندار مازندران گفت:در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از نیازهای جامعه امروز آشنایی نسل جدید با جانفشانی های شهدا و ایثارگران است.

به گزارش ایلنا از ساری،محمد اسلامی صبح امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تاکید بر انتقال مفاهیم و ارزش فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان، اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  یکی از نیازهای جامعه امروز آشنایی نسل جدید با جانفشانی های شهدا و ایثارگران است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اساسی ترین ماموریت ها در موضوع فرهنگی، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است اعزام راهیان نور را در ترویج این فرهنگ موثر دانست و بر کیفیت سازی و ارتقای محتوا و  برنامه های راهیان نور تاکید کرد .

استاندار مازندران گفت: شبکه های ارتباطی و مجازی می توانند فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشند .

وی داشتن سند جامع ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت را امری ضروری دانست و افزود:سند راهبردی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که هم اکنون در کشور تدوین شده باید در استان نیز بومی‌سازی و برش استانی آن تهیه شود.

اسلامی با تاکید بر ساماندهی یادواره شهدا گفت:اینطور نباشد که در این یادواره ها افرادی در قالب مداح خارج از فرهنگ ایثار و شهادت سحن گفته و مداحی کنند.

 

وی ادامه داد: برای برگزاری یادواره شهدا باید طوری برنامه ریزی شود که چند یادواره با هم تلاقی پیدا نکند و اینکه در تقویم برگزاری یادواره باید صرفا گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

استاندار مازندران گفت: بهتر است با مردمی کردن گرامیداشت شهدا  این فرهنگ را در بین شهرستان ها نیز تسری دهیم.

وی ادامه داد: تکریم خانواده شهدا و جانبازان وظیفه همگانی است و این وظیفه باید بصورت منظم در دستور کار همه ی مسئولین و کارکنان دستگاه های اجرایی در سال 97 قرار گیرد.

اسلامی افزود: بهتر است همه دستگاه‌های مسئول با همکاری و همراهی مردم، الگوهای قهرمان دفاع مقدس را برای نسل جوان بیش از پیش معرفی کنند.

به گزارش ایلنا، در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مازندران که صبح امروز در محل استانداری برگزار شد تمامی اعضای شورا ، بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا کردن نسل جوان با آرمان های انقلاب تاکید کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.