به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه نوشهر افزود : دشمن برای جوانان ما دام گسترده و نقشه کشیده است.
وی ادامه داد کرد : شبکه‌های ماهواره‌ای و برنامه‌های تلفن همراه بستری برای تخریب عقاید و اخلاق جوانان و القای شبهه در ذهن آنان است.
امام جمعه نوشهر اظهار داشت : جوانان باید برای حفظ خود ، حضرت علی اکبر (ع) را که در بلوغ عقلی و علم و ایمان و همچنین تبعیت از پدر و امام زمانش اسوه بود، الگوی خود قرار دهند.
او یادآور شد : جوانان به طور طبیعی علاقه‌مند به ورزش هستند و توانایی جسمی و فکر خلاق دارند که باید شکر آن را به جا آورند و سپاسگزاری برای چنین نعمتی آن است که برای کشورشان مفید باشند.
امام جمعه نوشهر گفت : لازم است به شبهات جوانان پاسخ داده شود ؛ برای مثال به آنان گفته می‌شود که پدران شما به قانون اساسی و جمهوری اسلامی رأی دادند و چه ربطی به شما دارد.
وی افزود : مگر در کشورهای دیگر هر سال قانون اساسی تعیین می‌کنند که در کشور ما چنین کاری انجام شود؟
مشایخ یازدهم اردیبهشت، روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت و ادامه داد : ما مدیون کارگران هستیم و یکی از مصادیق تحقق شعار سال یعنی 'حمایت از کالای ایرانی'، حمایت از کارگر ایرانی است.
او افزود : در اسلام، هم کارگر حق دارد و هم کارفرما که حق هر دو باید رعایت شود و استثمار، یعنی بهره‌کشی حرام است.
امام جمعه نوشهر خواستار حل مشکل بیمه برخی از کارگران که به علل گوناگون از مزایای بیمه محروم‌اند شد.
وی سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم را گرامی داشت و به جوانان توصیه کرد کتاب‌های این عالم متفکر را بخوانند.
مشایخ گفت: معلم خوب، سازنده و الگوی جامعه است و شایسته است معلمان استفاده از کالای ایرانی را به دانش‌آموزان توصیه کنند تا آنان نیز مبلغ این کار در خانوادهٔ خود باشند.
وی سالروز ولادت حضرت ولی‌عصر، عجل الله تعالی فرجه الشریف، را نیز تبریک گفت.
7517/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.