رضا مقدم عصردوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف که به صورت پراکنده از صبح یکشنبه در بخش لاریجان آغاز شده همچنان در برخی از مناطق این بخش ادامه دارد.
وی اضافه کرد: با وجود شدت بارش برف از شهرگزنک تا آستانه مبارکه امامزاده هاشم(ع) درجاده هراز، این جاده و همه مسیرهای جاده های کوهستانی روستاهای این بخش باز وتردد در آن جریان دارد.
بخشدار لاریجان آمل اضافه کرد: درعین حال اکیپ های راهداری اداره راه وشهرسازی لاریجان اکنون در نقاط مختلف جاده هراز حضور و مشغول نمک پاشی سطح جاده برای تردد اسان خودروها هستند.
مقدم درعین حال،از رانندگانی که قصد عبور ازاین جاده را دارند، خواست، با رعایت کامل مقررات راهنمایی ورانندگی وهمراه داشتن زنجیرچرخ وتجهیزات زمستانی و هوشیاری کامل اقدام به رانندگی کنند.
** پیش بینی خسارت بیش از50درصد به باغ های سیاه ریشه لاریجان
مقدم با بیان اینکه بارش برف در روزهای پایانی نخستین ماه فصل بهار در یک دهه گذشته دربخش لاریجان سابقه نداشته است، گفت: براساس گزارش های میدانی وارسالی دهیاران، بیش از 50درصد درختان سیاه ریشه این بخش دچارسرمازدگی و خسارت شده است.
وی با بیان اینکه بیش از 5هزارهکتار از زمین های مستعد بخش لاریجان به کشت درختان سیاه بیشه اختصاص دارد، اضافه کرد که گزارش خسارت باغ های لاریجان توسط کارشناسان مرکزخدمات جهادکشاورزی این بخش درحال تهیه ودر روزهای آینده اعلام خواهد شد.
بخش کوهستانی وییلاقی لاریجان با بیش از80 روستا و 12هزار نفرجمعیت در مسیر آمل به تهران در جاده هراز واقع شده است.
ک/7327/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.