به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود : خرید نوشت افزار و سایر ملزومات از تولیدات داخلی توسط والدین سبب می شود تا فرزندان به استفاده از محصولات وطنی عادت کنند.
وی نهادهای فرهنگی بویژه رسانه ها را در ایجاد این فرهنگسازی بسیار تاثیر گذار دانست و گفت : رسانه های همواره در تبیین نامگذاری سال ها تلاش قابل تقدیری داشته اند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت : نامگذاری سال طی سنوات اخیر توسط رهبر معظم انقلاب تنها راه ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان است که باید توسط عموم مردم به اجرا در بیاید.
وی به اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از نامگذاری ها برای مقابله با تحریم های اقتصادی اشاره کرد و افزود : نامگذاری امسال نیز تحت عنوان ' حمایت از کالای ایرانی ' ، در راستای اقتصادی مقاومتی و ایستادگی در مقابل دسایس دشمنان است.
خطیب جمعه ساری گفت : برای تحقق این شعار نخست باید ذائقه ها را تغییر داد و سبک زندگیمان را باید عوض کنیم.
وی افزود : اگر چه ممکن است بعضی از تولیدات داخلی کیفیت اجناس خارجی را نداشته باشد ، اما با تحقق شعار سال ، تولید کنندگان نیز تشویق می شوند و بر کیفیت اجناس خود می افزایند.
طبرسی همچنین از مسئولان خواست تا با در نظر گرفتن تسهیلات لازم برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران ، موانع را از پیش پایشان برداشته و ضمن نظارت دقیق ، موجب افزایش کیفیت کالا شوند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مازندران گفت : برای کالاهای صادراتی ، اجناس بسیار مرغوب با کیفیت توسط تولید کنندگانمان تولید می شود ، در حالی که آنچه برای استفاده مردم در بازاهای داخلی به چشم می خورد فاقد آن کیفیت بوده و اشتیاقی در شهروندان ایجاد نمی کند.
وی افزود : کیفیتی که ما در کالاهای خاجی می بینیم حاصل 300 سال خون دل خوردن و تمرین و ممارست تولید کنندگان اروپایی بوده است و مردم ما نیز با خرید اجناس داخلی باید صنعتگران کشورمان را به تلاش مضاعف وادار کنند.
خطیب جمعه ساری حمایت از کالای ایرانی را حمایت از کارگر ، تولید کننده ، سرمایه گذار ، رونق اقتصادی و نیز کاهش بیکاری دانست و ادامه داد : در حال حاضر جانماز (سجاده) از چین و چادر از ژاپن وارد می شود که هیچ جای توجیه ندارد و بسییاری از این اجناس با کیفیت بهتر توسط صنعتگران خودمان تولید می شود.
امام جمعه اری جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را از جمله مشکلات کنونی کشور دانست و گفت : اگر چه تلاش رسانه ها قابل تقدیر است اما عوامل نفوذی دشمنان سعی در رخنه کردن و تحقق اهداف پلید خود دارند.
وی بی تفاوتی و دوری از ارزش های دینی و انقلابی و اشاعه فرهنگ غرب را از اهداف بزرگ دشمنان دانست و افزود : نهادهای فرهنگی در مبارزه با این عوامل فساد بیشترین مسئولیت را دارند.
طبرسی همچنین به رسمیت شناختن نظام صهیونیستی توسط ولیعهد عربستان را محکوم کرد و گفت : این نهایت حماقت و نادانی بن سلمان است و این اقدام ابلهانه نه تنها از سوی مسلمین بلکه توسط همه مردم جهان محکوم می شود.
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.