دکتر جواد واثقی امیری روز سه شنبه همزمان با آغاز سال کاری جدید در جمع اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه نوشیروانی بابل افزود: این دانشگاه توانسته در سال گذشته مشارکت در طرح اراسموس که شاید جزو اولین تجربه در طرح بین المللی است را در دستور کار خود قرار دهد.
وی اظهارداشت: در این طرح بالغ بر 70 هزار دلار برای این دانشگاه پیش بینی شده که در حال حاضر مشکلات دریافت پول آن رفع شده و تمام تلاش مان این است که این طرح به نحو احسن انجام شود تا بتوانیم طرح های بین المللی دیگری را برعهده بگیریم.
وی بیان کرد: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل موفق به عضویت در تیم پروژه مشترک اراسموس تحت عنوان 'گسترش بین المللی سازی مهندسی کشاورزی در کشورهای ایران و روسیه' در اتحادیه اروپا شد که در نشست اخیر در دانشگاه ایلمناو آلمان اعضای تیم که شامل 10 دانشگاه از کشورهای آلمان، روسیه، ایتالیا، اسلواکی و ایران می باشند، به ارائه راهکارهای عملیاتی کردن پروژه و ایجاد رشته مشترک اگرومکاترونیک پرداختند.
امیری اضافه کرد: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به عنوان یکی از همکاران پروژه، ضمن ارائه راهکارهای اجرایی در خصوص فاز دوم پروژه مذکور، به رایزنی برای حل مشکلات مرتبط با مشابه سازی مدارک دانشگاهی در کشورهای اروپا، روسیه و ایران پرداخت تا با رفع مشکلات همسان سازی مدارک، ایران بتواند در آینده همکاری های تنگاتنگ با کشورهای عضو اتحادیه داشته باشد و زمینه را برای پیشبرد موفقیت آمیز پروژه گسترش بین المللی سازی مهندسی کشاورزی در ایران و روسیه فراهم آورند.
وی بیان کرد: شرکت در پروژه مشترک اراسموس، یک دستاورد مهم برای دانشگاه از نظر روابط بین الملل است چرا که دانشگاه صنعتی نوشیروانی از معدود دانشگاه هایی از ایران است که توانسته‌ در این طرح شرکت کند و از این طریق بطور همزمان با چندین دانشگاه اروپایی در ارتباط باشد.
وی ادامه داد: باید به سمت افزایش مهارت ها و برنامه ریزی برای توسعه آن باشیم که این مهم باید در حوزه آموزشی و پژوهشی رخ دهد.
رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل توجه به فارغ التحصیلان و ظرفیت های این قشر را مهم خواند و گفت: ماموریت اصلی به معاونت فرهنگی دانشگاه واگذار شد که در مرحله اول فارغ التحصیلان این دانشگاه در نقاط مختلف دنیا شناسایی و از ظرفیت های آن بهره می گیریم که این اقدام نیاز به تاسیس انجمن فارغ التحصیلان دارد.
واثقی امیری در ادامه اظهارداشت: امروز دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در نظام رتبه بندی جهانی رتبه ممتازی را دارد و دست یابی به این جایگاه محصول تلاش همه اعضای علمی و کارکنان دانشگاه است .
وی درباره عملکرد این دانشگاه در حوزه های مختلف در سال گذشته گفت: اجرای طرح تبدیل شیرابه به آب کشاورزی در دانشگاه صنعتی بابل آغاز شده و در سال جدید افتتاح رسمی آن نیز برگزار می شود.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل راه اندازی دانشکده صنایع و مواد در یک فرم بسیار استاندارد، افزایش دو برابری اعتبارات خرید و تجهیزات آزمایشگاهی و تخصیص 100 درصد آن، بهره برداری از ساختمان دانشکده علوم پایه و نامگذاری آن به نام ساختمان خیام و نیز جذب کامل اعتبارات و پرداخت تمامی بدهی ها از اقدامات دانشگاه بوده است.
وی جذب مشارکت های مردمی و بدنبال آن جذب اعتبارات ملی برای ساخت سالن ورزش را از دیگر اقدامات دانشگاه برشمرد و گفت: امیدواریم این طرح تا پایان سال به بهره برداری برسد.
وی ساخت و بهره برداری از سالن ورزشی خوابگاه امینیان، بهره برداری از یک سالن ورزشی، اصلاح زیرساخت های برخی از طرح ها را از دیگر عملکرد دانشگاه در سال گذشته بیان کرد.
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل یکی از دانشگاههای بزرگ کشور و استان مازندران است و در 6دانشکده مهندسی عمران، برق و کامپیوتر، شیمی ،مکانیک، صنایع و مواد و دانشکده علوم پایه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو دارد.
هم اکنون دانشگاه صنعتی بابل دارای 200 عضو هیات علمی، 150 کارمند و حدود 6 هزار دانشجو است.
7328/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.