مهدی باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 150 تیم خودرویی و 102تیم موتوری پلیس راهنمایی و رانندگی در شهرهای مختلف استان در تعطیلات نوروزی به صورت شبانه روزی فعال هستند، افزود: تاکنون سه درصد تصادفات جرحی در تعطیلات نوروزی کاهش داشته است.
وی رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را برای همه ضروری دانست و گفت: از آنجائیکه 57درصد تصادفات منجر به فوت درمازندران درون شهری است، علاوه بر ضرورت ایمن سازی نقاط حادثه خیز، رعایت مقررات از سوی عابرین نیز می تواند آمار فوتی را تا 6درصد کاهش بدهد.
وی با بیان این نکته که در چند سال اخیر نقاط حادثه خیز معابر درون شهری از 162نقطه به 70 نقطه کاهش یافته است، اظهار داشت: پیش از تعطیلات نوروزی امسال ،خط کشی طولی و عرض عابرین پیاده ، نو سازی و بازنگری تابلوهای راهنمایی و رانندگی شهری با همکاری شهرداری ها انجام شده است.
وی گفت :بستن کمربند، رعایت سرعت مجاز ،پرتاپ نکردن آشغال از داخل ماشین به بیرون ، عبور از خط عابر پیاده و پل های عابر پیاده از قوانین راهنمایی و رانندگی است که شهروندان باید آن را رعایت کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران به اهمیت توجه بیشتر رانندگان در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش 15درصدی ورود و خروج خودروهای مسافران و گردشگران نوروزی امسال به استان و هوای بارندگی ، رعایت راهنمایی و رانندگی را باید جدی تر بگیریم.
بر اساس آمار ستاد خدمات سفر مازندران این استان تا دهم تعطیلات نوروز سال جاری میزبان حدود 11 میلیون نفر شب مسافر نوروزی بوده است.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.