این بوستان در حاشیه رودخانه ' تلار ' و در مسیر جاده قائمشهر - فیروزکوه واقع است و علاوه بر استراحتگاه ، پیست کارتینگ و شهربازی نیز دارد.
دبیر ستاد سفرهای نوروزی قائمشهر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا علت توجه بیشتر مسافران نوروزی به بوستان سراج را علاوه بر امکانات موجود در آن ، قرار گرفتن در حاشیه جاده سوادکوه اعلام کرد.
محسن باستانی گفت : بوستان تلار هم که در همین مسیر واقع است ، دومین مکان با جذابیت برای مسافران نوروزی در دور نخست تعطیلات بود.
وی آمار بازدید کنندگان از این بوستان را هم بیش از 33 هزار نفر اعلام کرد.
پارک جنگلی تلار قائمشهر با وسعت 86 هکتار در حدود هفت کیلومتر مرکز شهر و در مسیر موسوم به جاده نظامی واقع است و به عنوان یک منطقه تفریحی و سیاحتی جزو یکی از مناطق گردشگری استان مازندران به شمار می رود.
** اسکان یک هزار و 634 مسافر نوروزی در قائمشهر
دبیر ستاد سفر نوروزی قائمشهر همچنین گفت که در دور نخست تعطیلات نوروزی تا پایان روز چهارم فروردین یکهزار و 634 نفر در اماکن اقامتی رسمی این شهرستان اقامت کردند.
وی توضیح داد : یکهزار و 176 نفر از این تعداد در مدارس و بقیه نیز در چهار هتل شهرستان شامل هتل مازرون ، هتل ماسوله ، هتل میلاد و هتل ارجمند اقامت کردند .
ستاد خدمات سفر قائمشهر برای تعطیلات نوروزی 6 مدرسه با 80 کلاس درس ، یک مرکز رفاهی با 10 کلاس و 2 سالن ورزشی را برای اقامت فرهنگیان تجهیز و آماده کرده بود.
باستانی همچنین گفت که امامزاده سید ابوصالح قائمشهر هم در دور نخست تعطیلات نوروزی شاهد حضور هشت هزار و 750 گردشگر و مسافر نوروزی بود.
بقعه امامزاده سید ابوصالح که در روستای ' مله ' واقع شده ، علاوه بر جاذبه معنوی و تاریخی ، دارای جذابیت های طبیعی و بومگردی نیز است .
این بقعه بر اساس نوشته بالای در مسجد آن ، سال 1114 هجری قمری بنا شد.
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.