سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی روز چهارشنبه در حاشیه آئین نمادین استقبال از مسافران نوروزی در آزاد راه تهران - شمال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که این ایستگاهها در قالب استقرار چادر و کیوسک در مناطق شلوغ و پر تردد از جمله تفرجگاهها، خدمات مختلف امنیتی، انتظامی و ترافیکی به مردم و مسافران نوروزی ارائه می دهد.
وی گفت : 44 ایستگاه از 80 ایستگاه پلیس به ارائه خدمات امنیتی و انتظامی در نقاط مختلف مازندران اختصاص دارد و بقیه شامل ایستگاههای پلیس راهور درون شهری و بیرون شهری است.
سرهنگ مفخمی به استقرار 22 قرارگاه و یک قرارگاه مرکزی انتظامی در نوروز اشاره کرد و افزود : علاوه بر تمامی ماموران انتظامی استان ، از ظرفیت بیرون سازمانی از جمله همیار پلیس ، پلیس افتخاری و پلیس محله با همکاری و هم افزایی بستر برای تامین آرامش و امنیت گردشگران بهره گرفته ایم.
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از گردشگران خواست با رعایت قوانین و تعامل مناسب با پلیس علاوه بر افزایش امنیت در سفر ، از ایجاد گره ترافیکی در مسیرهای و محورهای مواصلاتی استان پرهیز کنند.
وی افزود : گشت ویژه به صورت محسوس و نامحسوس تمامی نقاط جرم خیز و آلوده را که از قبل شناسایی شده ، نظارت می کنند و تاکنون نیز مشکل خاصی را در حوزه امنیت نداشته ایم.
سرهنگ مفخمی با اشاره به کاهش نقاط حادثه خیز مسیرهای دورن و برون شهری استان با همکاری اداره راه مازندران و شهرداری ها ، گفت : امسال با توجه به افزایش 6 درصدی ورود خودروها به مازندران نسبت به مدت مشابه سال گذشته تا امروز صبح شاهد تصادفات کمتری نسبت به سال گذشته در حوزه درون شهری و بیرون شهری بودیم .
وی شعار امسال پلیس را آرامش در سفر و پرهیز از خطر اعلام کرد و افزود : برای اجرای آن نیازمند همکاری رانندگان و مسافران با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی و عرضی و قوانین است.
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران به اهمیت همکاری مردم و مسافران با پلیس در طول سال به خصوص در تعطیلات نوروز سال 97 اشاره کرد و گفت : تلفن 110 آماده شنیدن ، پاسخگویی و پیگیری مسائل مردم است و تلفن 197 نیز آماده دریافت پیشنهادها و انتقاد است.
استان مازندران با 58 شهر و حدود چهار هزار روستا جزء سه استان نخست مقصد و تردد مسافران و گردشگران در کشور است که نوروز هر سال میزبان بیش از 10 میلیون نفر شب اقامت مسافر است.
1295/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.