فرامرز اسد پور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این تعداد در قالب یک هزار و 567 خانوار به مازندران سفر کردند و بر اساس دستور العمل وزارت آموزش و پرورش همگی از مجموعه این وزارتخانه بودند که در مدارس اقامت یافتند.
سال های پیش علاوه بر مجموعه کارکنان آموزش و پرورش ، سایر کارمندان دولت و افراد دارای مشاغل آزاد هم می توانستند در مدارس اسکان یابند ولی امسال آموزش و پرورش اعلام کرد که فقط کارکنان این وزارتخانه می توانند در مدارس اقامت یابند.
وی با اشاره به اینکه 10 درصد از مدارس اسکان مازندران از طریق سامانه رزرو اینترنتی پذیرش داشتند که در همان روزهای نخست پر شد ، ادامه داد : حدود یک هزار خانوار به تعداد بیش از سه هزار 300 نفر در این سامانه اقدام به رزرو کلاس درس برای اقامت کردند .
مسئول ستاد اسکان آموزش و پرورش استان گفت : بر اساس پیش بینی ها امسال نسبت به سال 95 با توجه به شرایط خوب آب و هوای حدود 15 درصد افزایش تقاضا برای اسکان در مدارس خواهیم داشت .
اسدپور اعلام کرد که مدارس و کلاس های درس آموزش و پرورش استان تا 13 فروردین پذیرای مسافران نوروزی هستند .
آموزش و پرورش مازندران برای میزبانی نوروزی از فرهنگیان 400 مدرسه با بیش از سه هزار و 150 کلاس درس را آماده کرده است .
همچنین اردوگاه های بادله و خزرآباد با مجموع حدود 400 نفر شب اقامت در ساری و اردوگاه رامسر میزبان مسافران فرهنگی نوروزی خواهند بود .
نوروز سال 96 حدود 125 هزار نفر در قالب 34 هزار و 849 خانوار مهمان آموزش و پرورش مازندران بودند که از این تعداد 103 هزار نفر از مجموعه خانواده آموزش و پرورش و باقی خانوار غیر فرهنگی بودند .
مازندران سالانه میزبان بیش از 50 میلیون مسافر است که حدود 12 میلیون نفر شب اقامت در نوروز سال 96 ثبت شد .
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.