مجتبی اکبری روز یکشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر استان در ساری از فرمانداران و مدیران خواست: اطلاعات همه جانبه شهرها را در قالب فایل ورد و اکسل در اختیار هلال احمر قرار دهند یا بارگزاری کنند و در حال حاضر در شبکه اجتماعی تلگرام هم کانالی به همین نام فعال است که اطلاعات مربوط به اماکن اقامتی ، گردشگری شهرها در این سامانه هست.
اکبری گفت: جمعیت هلال احمر استان 2 طرح ملی ایمنی سلامت مسافران و طرح ملی امداد و نجات نوروزی را برای ایام تعطیلات نوروز با حضور بیش از 4 هزار نفر داوطلب هلال احمر در 114 منطقه استان اجرایی می کند.
وی بیان کرد : این نیروهای امدادگر از 27 اسفند امسال تا 15 فروردین سال آینده در قالب طرح نوروزی ستاد اجرایی خدمات سفر فعالیت خواهند داشت .
مدیر عامل هلال احمر مازندران پایگاه های خدمات رسانی نوروزی هلال احمر مازندران را شامل امداد و نجات و ایمنی و سلامت مسافران اعلام کرد و ادامه داد : از امروز 104 پایگاه نوروزی هلال احمر با ظرفیت 4 هزار نفر عملیاتی می شود .
اکبری با اشاره به شعار از مردم برای مردم تا مردم در نوروز امسال، استفاده از 75 دستگاه موتورسیکلت امداد و نجات با تجهیزات کامل برای دسترسی بهتر در جاده های استان را از جمله امکاناتی نام برد که در ایام نوروز امسال از آن استفاده می شود .
او ادامه داد : طراحی و راه‌اندازی اپلیکیشن نجات هلال احمر با قابلیت دانلود از کافه‌بازار، سامانه ارتباطی 112 با 30 خط تلفن امداد، طراحی کمپ‌های مشترک با همکاری اورژانس، پلیس، راهداری، نیروی انتظامی و هلال احمر در شهرستان‌ها و در ورودی شهرها از جمله تدابیر هلال احمر استان برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی است.
مدیرکل هلال احمر مازندران اظهار کرد : 10 برنامه هلال شادمانی نیز در 10 شهرستان به عنوان برنامه های شاد و مفرح خواهیم داشت و خیمه های نماز و فضای شاد برای کودک در کمپ های هلال احمر مستقر شده است.
استان مازندران دارای 22 شهرستان و 58 شهر است که سالانه میزبان بیش از 30میلیون نفر شب اقامت مسافر است .
همچنین مازندران دارای پنج محور مواصلاتی است که سه تای آن از جنوب به استان تهران و یک محور از سمت غرب به استان گیلان و یک محور از سمت شرق به استان گلستان متصل می شود .
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.