رسیدن بموقع نیروهای امدادی و درمانی در زمان وقوع حوادث رانندگی در جاده ها به عنوان اصلی ترین عامل تاثیر گذار در این نوع عملیات ها و امداد رسانی به حادثه دیدگان است .
قبل از این نیروهای عملیاتی و امدادی نهادهای مختلف دخیل در ارائه خدمات به حوادث جاده ای از قبیل پلیس راه ، هلال احمر و اورژانس بدون تعیین چهارچوب هماهنگ در جاده های مازندران مستقر می شدند که گاهی این حضور موجب تمرکز همه این عوامل در یک نقطه از محور می شد .
استقرار تمامی این نیروها در یک نقطه دیگر نقاط جاده های مازندران را خالی از وجود این نیروهای امدادگر می کرد که خود در ارائه خدمات رسانی سریع و مطلوب به حادثه دیدگان تاثیر می گذارد .
یحیی صالح طبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هماهنگی ها با ارگان های پیشقراول ارائه دهنده خدمات امدادی و درمانی به حادثه دیدگان سوانح جاده ای همچون پلیس راه ، هلال احمر و اورژانس مازندران صورت گرفته است تا نقیصه چندین ساله در این خصوص بویژه برای ایام نوروز رفع شود.
وی ادامه داد : برای این منظور خط تلفن مختص مدیران اورژانس ، هلال احمر ، پلیس راه اندازی شد تا در صورت وقوع حادثه جاده ای هماهنگی و دستور اعزام برای نیروهای امدادی و درمانی به نقطه مورد نظر صورت بگیرد .
وی گفت : با این تصمیم در هر نقطه از جاده های مازندران یک تیم از اورژانس یا هلال احمر یا پلیس راه حضور دارد تا از این طریق چتر وسیع تر و گسترده تر امدادرسانی سریع به مصدومان ایجاد شود .
در تعطیلات نوروزی گذشته 2 هزار و 641 مصدوم ناشی از تصادفات در مراکز درمانی و اورژانس استان مازندران پذیرش شدند و اورژانس 115 مازندران در این ایام هفت هزار و 291 مورد ماموریت های تصادفی و غیرتصادفی انجام داد.
*** جاده های ورودی مازندران نوک پیکان خدمات نوروزی اورژانس
صالح طبری با اشاره به اینکه مقر و پایگاه اصلی تنها بالگرد اورژانس مازندران در آمل است ، ادامه داد : برای استفاده مطلوبتر و بهتر از این امکانات و تجهیزات اورژانس در نوروز 97 برنامه ریزی هایی صورت گرفته است .
وی گفت که قرار است بالگرد اورژانس براساس اعلام بار ترافیک جاده ای روزانه در یکی از مسیرهای جاده ای از شرق تا غرب استان مازندران حضور یابد تا از این طریق توزیع یکسان ارائه خدمات به مردم در استان رخ بدهد .
رئیس اورژانس مازندران همچنین از استقرار 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس در ورودی های این استان به عنوان بخش دیگری از خدمات نوروزی این نهاد ذکر کرد .
وی اضافه کرد : این اتوبوس آمبولانس ها در ورودی مازندران در ابتدای شهرهای آمل و چالوس مستقر می شوند و از ساعت هشت تا 24 خدماتدهی های لازم را در این ایام انجام می دهند .
مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان مازندران 84 پایگاه جاده ای ، شهری و هوایی دارد که 420 پرسنل ستادی و عملیاتی با 120 آمبولانس و اتوبوس آمبولانس خدمات نوروزی را ارائه می کنند .
اورژانس مازندران ماهانه میانگین 6 هزار و 500 تا 7 هزار ماموریت انجام می دهد که در زمان تعطیلات و اوج گیری سفرها این میزان به بیش از 7 هزار ماموریت افزایش می یابد و از این تعداد بیشتر از 2 هزار و 500 ماموریت برای خدمات رسانی به مصدومان تصادفات است .
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.