به گزارش خبرنگار ایرنا ، اداره کل حمل و نقل جاده ای و پلیس راه مازندران با بهره گیری از این سامانه که در جاده هراز یک دستگاه آن در حد فاصل 700متری پلیس راه آمل ودستگاه دیگری در مقابل این پلیس راه راه اندازی شده، تخلف اضافه بار و یا اضافه سرعت وسایل نقیله سنگین را ثبت و متخلفان را جریمه می کند.
فرمانده پلیس راه شهرستان آمل به خبرنگار ایرنا گفت، با بکارگیری این 2 دستگاه درصد خطاهای ناشی از اضافه بارخودروهای سنگین در خروجی جاده هراز حداقل صفر خواهد شد.
سرهنگ ' قربان ذبیحی نژاد ' افزود: متاسفانه درگذشته فرار بار و اضافه تناژ خودروهای سنگین درجاده هراز وجود داشته و اکنون با راه اندازی سامانه دوربین توزیع حرکت که به صورت هوشمند تخلفات را ثبت خواهد کرد، این مشکل برطرف شده است.
وی اضافه کرد، مهم ترین ویژگی این سامانه ، کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آنهاست که سبب جلوگیری از اتلاف زمان ، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و حذف نیروی انسانی می شود.
فرمانده پلیس راه شهرستان آمل با بیان اینکه باسکول های راه اندازی شده تا 60 تن ظرفیت بار را اعلام وثبت می کند، ادامه داد : برای وزن کشی خودروهای سگین ، سنسورهائی در سطح جاده نصب شده که وسایل نقلیه دارای اضافه بار را شناسایی کرده و به طور هوشمند به اطلاع پلیس راه می‌ رساند.
سرهنگ ذبیحی نژاد گفت : البته پس از شناسائی خودرو و ارسال مشخصات آن به پلیس راه ، در مرحله بعد وزن خودرو در باسکول‌ های ثابت پلیس راه به طور دقیق وزن شده و نسبت به اعمال مقررات اقدام می‌شود.
وی حداقل بار مجاز وسایل نقیله را متناسب با کارت خودرو مالک بیان کرد وگفت، که برخی خودروها به تناسب از 7 تا 26 تن اجازه حمل دارند.
وی اضافه کرد : سامانه نرم‌افزاری توزین در حال حرکت به ‌نحوی طراحی شده است که امکان دریافت اطلاعات از پردازنده و همچین تشخیص و خواندن پلاک خودروهای عبوری در آن فراهم شده و اطلاعات ابتدا از طریق لینک وایرلس به مرکز مدیریت راهها در مرکز استان محل نصب ارسال و سپس از آنجا به سیستم تجمیع اطلاعات تهران ارسال می شود.
حدود110 کیلومتر از جاده هراز در مسیر آمل به تهران در حوزه استحفاظی مازندران واقع شده وبنابه آمارپلیس راه روزانه بیش از3هزار دستگاه خودروی سنگین از این جاده تردد می کنند.
ک/7327/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.