به گزارش ایرنا، محسن نعمتی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: جوان سازی پوسته های توربین نیروگاه نکا با توجه به قدمت 40 ساله از ضرورت های مهمی است که با کمک شرکتی از لهستان در دستور کار است.
وی همچنین با اشاره به مصرف مازوت در نیروگاه نکا گفت: مصرف مازوت در نیروگاه نکا اصلا مقرون به صرف نیست و تاثیر مستقیمی بر کاهش تولید برق دارد اما به دلیل افت فشار گازی که در فصل سرما، در این نیروگاه وجود دارد از این سوخت استفاده می شود که تلاش داریم تا مصرف مازوت را به حداقل ممکن برسانیم.
** تلاش برای به صفر رساندن مصرف مازوت در نیروگاه نکا تا تابستان 97
این مسئول بیان داشت: اکنون مصرف مازوت در نیروگاه 40 درصد و مصرف گاز 60 درصد است که تلاش داریم تا اوایل سال بعد این مقدار را به 75 درصد گاز و 25 درصد مازوت رسانده و تا تابستان 97 تلاش برای به صفر رساندن مصرف مازوت با قوت پیگیری می شود.
نعمتی گفت: با توجه به اینکه عمده مصرف مازوت نیروگاه در فصل سرما و زمستان است؛ عدم استفاده از مازوت به عنوان سوخت نیروگاه نکا در گرو افزایش فشار گاز به این نیروگاه و اتصال به شبکه سراسری گاز است که با راه اندازی خط جدید پارس جنوبی این مهم برطرف می شود.
مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا با اشاره به تولید قطعات در نیروگاه نکا یادآور شد: در این بخش بین 350 تا 400 قطعه در سال گذشته توسط مهندسان این نیروگاه با استفاده از مهندسی معکوس، آنالیز مواد و طراحی جدید ساخته شده است و با اتکاء به منابع داخلی، این قطعات بومی شده است.
نعمتی گفت: مدرنیته کردن توربین گاز نیروگاه نکا با استفاده از توان تولید داخلی با 30 میلیارد تومان هزینه اجرایی شده است و در افزایش راندمان و توجه به تولید داخلی بسیار تاثیر گذار بوده است.
به گزارش ایرنا، نیروگاه شهید سلیمی نکا در ساحل دریای خزر، در 22 کیلومتری شمال شهرستان نکا در استان مازندران واقع شده است. این نیروگاه در سال 1358 ایجاد شد و اکنون با 2 هزار و 214 مگاوات ظرفیت، یکی از نیروگاه‌های سیکل ترکیبی کشور و از بزرگترین تولید کننده برق کشور با حدود 40 سال عمر شناخته می شود.
سوخت اصلی واحدهای بخاری نیروگاه شهید سلیمی نکا گاز طبیعی و سوخت کمکی آن مازوت است.
خبرنگار: مریم نظری**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/7332/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.