عملیات اجرایی راه دسترسی مستقیم نوشهر- کجور درسال 1388 با پیش بینی اعتباری حدود 30 میلیارد ریال آغاز شد ولی روند عملیات اجرای آن به علت محدودیت های زیست محیطی ،‌تخصیص ندادن اعتبار و موانع دیگر دچار وقفه شد.
در حال حاضر روستائیان و شهروندان بخش 12 هزار نفری کجور نوشهر ناگزیرند مسیر حدود 75 کیلومتری را با گذر از شهرستان چالوس طی کنند . در صورت تکمیل و بهره برداری از مسیر مستقیم نوشهر- کجور ، راه دسترسی مردم منطقه به حدود 35 کیلومتر کاهش می یابد.
عبدالصمد صفرنژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ استاندار مازندران بر اساس گزارش های دریافتی درحال رایزنی با مسئولان کشوری بویژه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست است تا بتواند بزودی مشکلات و موانع اجرایی این طرح بسیار مهم و حیاتی را برطرف کند.
سرپرست فرمانداری نوشهر گفت :‌ با بررسی های به عمل آمده چنین جاده ای که قسمتی از آن از مناطق جنگلی عبور می کند وجود داشته ، اما هم اکنون در قالب اجرای این طرح باید برای ترمیم و تعریض این مسیر اقدام شود.
صفرنژاد ابراز امیدواری کرد که با موافقت سازمان حفاظت محیط زیست و اجرای این طرح مهاجرت معکوس روستائیان از شهر به بخش کجور و در پی آن شکوفایی و رونق اقتصادی این منطقه تاریخی و کوهستانی رقم بخورد .
گزارش های رسمی نشان می دهد در شهرستان نوشهر حدود 185 طرح نیمه تمام وجود دارد که برای اجرای کامل آن ها حدود 70 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
بخش تاریخی و کوهستانی کجور نوشهر با دست کم 12 هزار نفر جمعیت ثابت و 25 هزار نفر جمعیت متغیر ، 64 روستا و دو شهر در فاصله حدود 75 کیلومتری جنوب شرقی نوشهر واقع است.
خبرنگار : ‌مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.