شهر تنکابن با مساحت یکهزار و10 هکتار و جمعیتی بالغ بر50 هزار نفر یکی از شهرهای بزرگ و قدیمی مازندران به شمار می رود و قدمت شهرداری این شهر به سال 1314 بر می گردد.
پیش از این مسئولان شورای اسلامی شهر تنکابن گفته بودند که در سال های اخیر جذب بی ضابطه نیروی انسانی در شهرداری تنکابن موجب افزایش تعداد پرسنل تا حدود 300 نفر شد در حالی که بر اساس قانون ، شهرهایی با جمعیت 50 هزار نفری باید 165 پرسنل سیستمی در شهرداری داشته باشد که با این حساب هم اکنون 150 پرسنل مازاد در شهرداری وجود دارد و پرداخت حقوق آنها مشکلات زیادی را برای این نهاد درآمد هزینه ای ایجاد کرده است.
همزمان با شروع به کار شورای اسلامی دوره پنجم شهر تنکابن و انتخاب شهردار ، بحث ساماندهی نیروهای مازاد در شهرداری در دستور کار قرار گرفت و به زودی تعیین و تکلیف این نیروها آغاز در این نهاد آغاز می شود تا شهرداری از زیر فشار مالی ناشی از پرداخت حقوق این افراد رهایی یابد.
شهردار تنکابن گفت : در حوزه مدیریت شهری جایی برای تعارف کردن نیست و برای چابک سازی شهرداری باید هر چه سریع تر نسبت به تعیین و تکلیف نیروهای مازاد اقدام شود.
محمد زرودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : متاسفانه در شهرداری تنکابن نیروهای از کار افتاده ، بی انگیزه ، فاقد تخصص و در مرحله بازنشستگی وجود دارند که باید هر چه سریعتر وضعیت آنها مشخص شوند.
وی با بیان اینکه تلاش می شود تا قبل از پایان سال جاری طرح ساماندهی نیروها در شهرداری اجرایی شود، اظهار داشت : بر اساس نمودار سازمانی (چارت) ، تمامی نیروهای واحدهای شهرداری به خدمت گرفته خواهند شد و افرادی هم باقی می مانند تعیین تکلیف می شوند.
زرودی با بیان اینکه شهرداری به نیروهای فعال ، کارآمد و متخصص نیاز دارد ، خاطرنشان کرد : وجود نیروهای مازاد سبب شده تا بخش قابل توجهی از درآمد شهرداری صرف پرداخت حقوق این افراد شود و هزینه های جاری از هزینه های عمرانی پیشی بگیرد.
وی تصریح کرد : تلاش داریم تا با کاهش نیروهای مازاد هزینه های جاری را کاهش و هزینه های عمرانی را افزایش دهیم تا خدمات رسانی بهتری برای مردم صورت گیرد.
یک عضو شورای اسلامی شهر تنکابن هم در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : متاسفانه اکثر نیروهای مازاد با رانت وارد شهرداری شده اند و از کارآیی لازم هم برخوردار نیستند.
تقی پزشکی با بیان اینکه شخصا با اخراج این نیروها موافق نیستم ، افزود : برخی از این افراد که به عنوان نیروی کارگر وارد شدند، در مقطعی به کارهای دفتری و پست کارمندی ارتقا یافتند که با این کار مخالف هستیم و آن را در تضاد با منافع شهر می‌دانیم.
وی اظهار داشت : در حال حاضر بیش از یک میلیارد تومان به عنوان حقوق به این افراد پرداخت می شود و باید هر چه سریعتر در این زمینه تصمیم گیری کرد.
او افزود : درصدد هستیم این نیروها را به جایی که از ابتدا برای آن منظور وارد سیستم شهرداری شدند، برگردانیم تا جلوی ضرر و زیان بیشتر این نیروها به شهرداری را بگیریم.
پزشکی یادآور شد : در این زمینه مذاکراتی با شهردار تنکابن صورت گرفته و مقرر شد تا هر چه سریعتر ساماندهی نیروهای مازاد صورت گیرد.
شهرستان 166 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار : علیرضا پورعلم ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
1654/1602/7513/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.