به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازساری ، محمد اسلامی، استاندار مازندران در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به این که با تدابیر دولت تدبیر و امید، تلاش های دستگاه های مسئول و استفاده از ظرفیت های قانونی، فرصت های خوبی فراهم شده تا اقدامات عملی لازم برای حل مشکل اشتغال در کشور صورت گیرد، گفت: این فرصت خوبی است تا روند فقرزدایی شتاب یابد و با صرف درست تسهیلات اعطایی در راستای توانمند سازی افراد تحت پوشش، تعداد مستمری بگیران کاهش پیدا کند.
استاندار بر ظرفیت سازی اشتغال تاکید کرد و یاد آور شد: هسته های افراد دانش آموخته باید مدیریت شود تا آنان بتوانند مشاغل نو را در رشته های مختلف خصوصا حوزه آی تی راه اندازی نمایند.
رییس کارگروه اشتغال استان با بیان این که برای ساماندهی اشتغال تحصیلکردگان لازم است جامعه هدف و ظرفیت های تحصیلی را بشناسیم، تصریح نمود: از دانشگاه های استان خواستیم تقسیم بندی جنسیتی، سنی، دانشی و رشته تحصیلی و وضعیت اشتغال فارغ التحصیلات سال 90 تا کنون استان را ارایه نمایند.
اسلامی با اشاره به این که باید تقاضا محوری و ظرفیت بازار روی جهت گیری های آموزش عالی موثر باشد تا سازماندهی های حوزه اشتغال بدرستی صورت گیرد، گفت: مهم ترین علت بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در این استان فقدان مهارت لازم متناسب با نیاز بازار کار است لذا تفاهم نامه یی را با دانشگاه علمی کاربردی کشور به منظور مهارت آموزی دانش آموختگان برای ورود به بازار کار امضا کردیم.
استاندار با اشاره به این که بسیاری از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از سال 94 باقی مانده که هر یک بدلایل خاصی بدان عمل نشده است، گفت: روش های یومیه انجام کار باید تغییر کند و فرآیندها و بخشنامه ها اصلاح شود تا تولید، پشتیبانی و اشتغال تقویت شود.
وی با بیان این که از شرکت شهرک های صنعتی خواستیم تا با بازدید، ممیزی و مستند سازی کامل، ماهیت صنایع و واحدهای تولیدی استان را ارزیابی و کیفیت محصولات و مشکلات واحدها را شناسایی نماید تا تصویر روشنی از نقشه تولید در استان داشته باشیم، اظهار داشت: تاکنون 2500 مورد موافقت اصولی در استان صادر شده که از این تعداد بالغ بر 1000 واحد فعال، 500 واحد نیمه فعال و 1000 واحد دیگر در حال تکمیل هستند.
استاندار با بیان این که با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران موثر استان که در طول 9 ماهه نخست امسال بالغ بر 330 میلیون دلار صادرات داشته اند مذاکره کردیم و راه های لازم برای پشتیبانی از تولید و اشتغال این واحدها را بررسی نمودیم، افزود: هم چنین راهکارها و حمایت های لازم که زمینه توسعه تولید و اشتغال پایدار این واحدها را فراهم می کند بررسی نمودیم تا از توانمندی این واحدها در حفظ اشتغال موجود و اجرای طرح های توسعه ای استان بهره گیری کنیم.
مقام عالی دولت در استان با بیان این که در تلاشیم تا با بهره گیری از ظرفیت شرکت های بزرگ حلقه های مفقوده توسعه استان را برطرف نماییم، تصریح کرد: در حمل و نقل یکپارچه و ترکیبی و بازرگانی مشکلات بزرگی در استان وجود دارد که برای صادرات محصولات بخش های مختلف به این ظرفیت نیازمندیم.
استاندار با اشاره به این که پایه گذاری روابط بین الملل برای توسعه مبادلات تجاری با کشورهای دیگر را آغاز کردیم تا از ظرفیت کشورهای خارجی و سرمایه گذاری خارجی برای توسعه استان استفاده نماییم، مبادلات تجاری را گسترش دهیم و در کمیسیون های مشترک اقتصادی سهم خوبی برای مازندران کسب کنیم، ابراز کرد: با هم گرایی و هم افزایی دستگاه ها و استفاده از ظرفیت کارگروه اشتغال برآنیم تا تحرک جدی در حوزه اشتغال ایجاد کنیم.
اسلامی با بیان این که از همه دستگاه ها، فرمانداران و بخشداران خواستیم ضمن استفاده از نیروهای داوطلب با حضور در روستاها زمینه گسترش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را فراهم آورند، خاطر نشان ساخت: 46 درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند و امیدواریم با توسعه اشتغال و گسترش کیفیت زندگی و اقتصاد روستاییان، جمعیت روستایی را تثبیت کنیم.
استاندار، یاد آور شد: در تلاشیم تا برخی صنایع بزرگ تعطیل شده استان را به مدار تولید بازگردانیم و در این راه به حمایت دولت نیازمندیم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 829070
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.