دبیر جشنواره قرآن و عترت مازندران از برگزاری جشنواره بزرگ قرآن و عترت در اسفندماه سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،حسن سلطان پناه عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره بزرگ قرآن و عترت در مازندران اظهار کرد: این جشنواره در هفته قرآن و عترت از 5 تا 11 اسفند ماه سالجاری در ساری برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد ‌در رشته‌های مختلف سینمایی، ادبی، نمایشی، هنری و قرآنی در سالن فرهنگ و ارشاد مازندران برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره بزرگ قرآن و عترت مازندران گفت: این جشنواره در رشته های قرآنی شامل حفظ،قرائت،تواشیح ،اذان ،ابتهال،همخوانی و سرود، در رشته سینمایی شامل فیلم کوتاه ،مستند،فیلم نامه نویسی  و نمایشنامه نویسی جشنواره ادبی شامل مقالات ،داستان،شعر رشته نمایشی شامل تعزیه ،تئاتر،نمایشنامه خوانی و تجسمی شامل نقاشی،خوشنویسی و عکس است.

وی به حضور بسیج هنرمندان در رشته های هنرهای تجسمی و سینمایی در این جشنواره اشاره کرد و افزود: این افراد در رشته‌های مختلف نمایشی، داستان، شعر، فیلم کوتاه، مستند، نمایشنامه نویسی در این جشنواره شرکت می‌کنند.

سلطان پناه گفت: مسابقات حفظ، قرائت، تواشیح قرآن در یازدهم دی ماه در سطح استان و مسابقات قرآن و عترت توسط کانون قرآن اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه علاقمندان به محوریت مفاهیم و آموزه های قرآن و عترت می توانند آثار خود را تا 30 دی ماه به این جشنواره ارسال کنند ادامه داد:اعلام نتایج اولیه وارسال اصل آثار نیز در دهم بهمن ماه می باشد.

سلطان پناه  افزود: علاقمندان به مقالات با محوریت قرآن و عترت و تشکیل کارگاه های تخصصی میتوانند آثار خود را تا 10 بهمن ماه امسال به جشنواره ارسال کنند.

وی عنوان کرد: 15 بهمن آثار افراد توسط داوران برتر داوری و سه اثر برتر در هر بخش معرفی می‌شوند.

دبیر جشنواره بزرگ قرآن و عترت مازندران گفت: مراسم نهایی اختتامیه جشنواره بزرگ مسابقات قرآن و عترت در دهم اسفندماه در ساری برگزار خواهد شد.

وی از تجلیل چهره های برتر و قرآنی استان در این جشنواره خبر داد و تجلیل از شهید،جانباز و آزاده قرانی را از دیگر عناوین این جشنواره نام برد.

سلطان پناه برپایی نمایشگاه قرآنی را در این هفته از دیگر عناوین برنامه های جشنواره بزرگ قرآن و عترت برشمرد.

مدیر عامل موسسه قرآنی بنت الهدی با اشاره به فعالیت این موسسه در حوزه قرآن و عترت گفت:بیش از یکهزار علاقمند به مفاهیم قرآن در این موسسه در حال یادگیری هستند و قاریان و مفسران زیادی هم از این موسسه وارد جامعه شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.